Steven Hoisington
Steven Hoisington vine în România la invitația Repatriot-RBL și a Fundației Naționale a Tinerilor Manageri – FNTM. Steven va coordona un program de educație managerială pentru performanță inspirat de programul Baldrige din Statele Unite ale Americii, care va debuta pe 27 Martie și va dura 9 luni. Mai multe în interviul de mai jos luat de Newsweek România.
Steven Hoisington este un celebru director executiv care a acumulat aproape patru decenii de experiență profesională în domeniul managementului calității, al îmbunătățirii proceselor, al managementului de proiect și al managementului operațiunilor.
Cu o experiență impresionantă în poziții de conducere în companii multinaționale din SUA, Marea Britanie, India și Africa de Sud, în firme precum IBM, Exel, Flowserve, Steven a pornit cu o specializare de inginer mecanic tehnologic, a urmat apoi pregătirea în Certified Project Management, obținând și “Centura Neagră” în Six Sigma – o metodă de management care are ca obiectiv îmbunătățirea proceselor de business pentru a crea și livra produse și servicii aproape perfecte.
Acum Steven își folosește experiența acumulată ca vicepreședinte al mai multor companii, cât și prin postura sa de expert acreditat Baldrige, și oferă programe de formare în excelență în management marilor companii pentru a-și crea procese mai eficiente, a reduce costurile și pierderile și să devină mai competitive.
Ce este programul Baldrige?
Programul Baldrige Performance Excellence a fost inițiat în anul 1987 de către președintele Statelor Unite, Ronald Reagan, având ca scop stimularea competiției între companiile americane cât și încurajarea lor să implementeze politici de calitate pentru a avea succes într-o piață globală din ce în ce mai competitivă.
Malcolm Baldrige Award este singura distincție prezidențială oferită anual în Statele Unite, pentru organizațiile care demonstrează rezultate excepționale prin prisma valorilor și principiilor de management pe care le adoptă.
Baldrige este un cadru non prescriptiv care dă mai multă putere organizațiilor să-și atingă obiectivele, să-și îmbunătățească rezultatele și astfel să devină mai competitive. Încorporează practici dovedite privind problemele actuale de conducere și management într-un set de întrebări care ajută să gestionarea tuturor componentelor organizației în mod unitar.
Steven va veni în România și va oferi în premieră un program de excelență în management pentru companiile din țara noastră. Despre legătura sa cu România, cum dorește să ajute companiile de la noi din țară și mai multe detalii despre program puteți descoperi în interviul de mai jos, oferit în exclusivitate pentru Newsweek România.
Newsweek: Steven, ce te-a impresionat cel mai mult la România? Ce iubești la țara noastră?
Steven Hoisington: Consider că oamenii din România sunt prietenoși și ambițioși, dornici de o viață mai bună. Cred că românii sunt mândri de moștenirea lor și doresc ca țara lor să fie un loc mai bun.
Ritmul pare mai lent și mai puțin stresant decât în alte țări pe care le cunosc și mă face și pe mine mai liniștit. Românii, în general, par a fi fericiți și fără griji. I-am găsit să fie cinstiți și sinceri.
De altfel, am mulți prieteni români, pe care i-am cunoscut mai ales prin intermediul asociațiilor profesionale, dar sunt mândru să afirm că am o prietenă româncă pe care am cunoscut-o în urmă cu peste 10 ani.
Am vizitat România și mi se pare o țară extrem de frumoasă, cu o mare diversitate geografică, cu munți, mare, orașe mari și mici. Îmi plac arhitectura și monumentele istorice, iar mâncarea voastră este fantastică! Când mă uit la companiile și organizațiile din România, găsesc o dorință de succes, de a învăța mai multe despre ceilalți și de a se îmbunătăți.
Newsweek România: Acum ai decis că vrei să te apropii mai mult de țara noastră, dorești să ajuți companiile din România să se dezvolte și să beneficieze de aplicarea modelului Baldrige. Ne poți spune mai multe despre acesta și cum pot beneficia companiile care aplică acest model?
Steven Hoisington: De-a lungul carierei mele, am ajutat multe organizații să utilizeze criteriile Baldrige pentru excelența în performanță pentru a-și îmbunătăți procesele.
Pe lângă companiile la care am fost angajat și care au reușit să obțină rezultate de performanță de invidiat, am putut, de asemenea, să ajut și alte organizații în călătoria lor spre Baldrige, deoarece acestea erau cumva afiliate, cum ar fi un client sau un furnizor important.
Asocierea mea cu ajutorul companiilor Tata din India a provenit din afilierea de client/furnizor pe care au avut-o împreună cu IBM și Johnson Controls.
Personal, am ajutat IBM, Cargill (Sunny Fresh Foods), Nestle-Purina, Saint Luke’s Healthcare, Pewaukee School District și alții în ceea ce privește cererea și eforturile lor de obținere a premiului Baldrige.
Cred cu tărie în valoarea și puterea criteriilor Baldrige pentru excelență în performanță, ca model cuprinzător și universal pentru a ajuta orice organizație de orice tip și mărime, oriunde în lume, să își îmbunătățească performanța operațională.
Există un palmares de succes. Acum, că sunt semi-pensionat, caut modalități de a-i ajuta și pe alții să înțeleagă, să aprecieze și să aplice principiile Baldrige.
Am fost abordat acum câțiva ani pentru a introduce Baldrige în România, o oportunitate pe care am acceptat-o cu entuziasm datorită interesului și angajamentului partenerilor cu care am lucrat.
Am avut o carieră lungă și de succes, pentru care mă simt binecuvântat, iar acum este momentul să dau înapoi. Prietenia cu colegii mei români este, de asemenea, un motivator în demersul meu de a ajuta România să adopte modelul Baldrige.
Newsweek România: Spune-ne te rog mai multe despre Baldrige, cum ne pot ajuta pe noi principiile în organizațiile din care facem parte?
Steven Hoisington: Criteriile Baldrige nu sunt bătute în cuie. Criteriile nu spun unei organizații ce trebuie să facă pentru a se îmbunătăți.
Acesta pun întrebări dificile, care oferă cadrul pentru organizații de a se descoperi și a-și descoperi singuri punctele forte ale performanței, lacunele și domeniile de îmbunătățire.
Criteriile te ajută să descoperi ce este important pentru organizația ta, de ce este important și cum recunoști eficiența proceselor pe care le ai.
Atunci când o organizație aplică criteriile Baldrige pentru excelență în performanță, își evaluează lacunele de performanță și se îmbunătățește, va constata că este mai concentrată, mai aliniată, mai orientată spre procese, mai simplă și mai eficientă, iar relația dintre rezultatele de business și deciziile luate pot fi urmărite mai bine.
Atunci când organizația face un pas înapoi pentru a determina ce a determinat aceste îmbunătățiri, vor apărea cele mai bune practici.
Organizațiile “câștigătoare” Baldrige pot descrie în detaliu cele mai bune practici și abordări inovatoare care au dus la succesul lor. Procesul Baldrige permite, în mod natural, schimbul de bune practici cu alții. Organizațiile pot învăța unele de la altele și pot accelera inițiativele de îmbunătățire.
Un studiu realizat în 2011 de către Departamentul de Comerț al SUA a constatat că randamentul investițiilor (ROI) pentru banii cheltuiți pentru funcționarea programului Baldrige Performance Excellence în raport cu beneficiile economice este de 820 la 1.
Aceste randamente sunt măsurate în: eficiență mai mare, mai puține deșeuri, mai multe locuri de muncă create, îmbunătățirea productivității, creșterea satisfacției angajaților, îmbunătățirea retenției angajaților, creșterea satisfacției clienților, îmbunătățirea cotei de piață, creșterea economică, îmbunătățirea profitabilității și creșterea veniturilor.
Un studiu comun al Institutului de Tehnologie din Georgia și al Universității Western Ontario a constatat că câștigătorii Baldrige au înregistrat o: o rentabilitate a prețului acțiunilor cu 44% mai mare, o creștere cu 48% mai mare a venitului operațional și o creștere cu 37% mai mare a vânzărilor decât un grup de control cu o mărime și o poziție similară în industrie.
Mai poate exista vreun dubiu pentru care companiile din alte țări sau administrațiile publice să nu adopte un astfel de model?
Newsweek România: Ne spuneai despre plaja largă de domenii în care o organizație poate beneficia de implementarea unui astfel de model. De la companii de stat și administrație publică la firme private care văd creșteri semnificative de cotă de piață și valoare. Poate orice organizație să implementeze modelul Baldrige?
Steven Hoisington: Una dintre valorile criteriilor Baldrige este că acestea pot fi aplicate la orice tip și dimensiune de organizație. Am văzut cum au fost aplicate în mod eficient la nivelul unui departament sau la nivel funcțional în cadrul unei organizații sau companii mai mari.
Criteriile au fost ușor modificate pentru a se potrivi mai bine unor sectoare precum cel de afaceri (producție și servicii), educație și sănătate.
Există anumite caracteristici unice ale acestor sectoare care impun necesitatea unor criterii mai specifice, cum ar fi clienții, serviciile furnizate și cerințele de reglementare. Sunt luate în considerare și organizațiile mici față de cele mari și organizațiile non-profit față de cele cu scop lucrativ.
Criteriile au fost extinse recent pentru a include “comunitățile de excelență”. Criteriile evoluează pentru a adopta practicile actuale sau problemele societale, cum ar fi securitatea cibernetică. Modificările oficiale ale criteriilor sunt publicate la fiecare 2 ani.
Organizațiile care înțeleg, apreciază și adoptă criteriile și procesul Baldrige se trezesc că gândesc și acționează în cadrul și valorile de bază ca parte normală a operațiunilor lor zilnice. Este înrădăcinat în operațiunile de zi cu zi și în cultura organizației.
Atunci când o organizație pornește pentru prima dată în această călătorie, criteriile pot părea copleșitoare și complicate.
Dar, pe măsură ce organizația învață și se îmbunătățește în timp, pe baza evaluărilor în raport cu criteriile de excelență a performanței, descoperă multe aspecte benefice care duc la îmbunătățirea eficienței, productivității și profitabilității. Toți cei din organizație înțeleg misiunea și viziunea, modul în care rolul lor influențează succesul organizației, alinierea și integrarea în întreaga organizație, totul poate fi definit ca un proces și o abordare simplificată a modului de funcționare a lucrurilor.
Aceste organizații se vor afla într-o căutare constantă de a deveni mai bune, de a tinde spre excelență, de a fi cele mai bune.
Newsweek România: Totuși, din ce povestești pare că mai mult afacerile pot beneficia puternic de acest program. Cum poate o primărie sau o organizație publică să folosească Baldrige cu succes?
Steven Hoisington: Mai multe orașe au fost recunoscute…. Articolul complet pe Newsweek România.
La finalul programului, absolvenții vor avea toate instrumentele necesare pentru a putea implementa conceptele Baldrige în organizațiile din care fac parte sau pe care le conduc.
Dacă doriți mai multe informații puteți consulta programa și să vă înscrieți în cadrul primei serii de Executive Management Program, un program intensiv de 9 luni în care fiecare participant va învăța cum să aplice modelul Baldrige în organizațiile pe care le conduc. Pentru mai multe informații, transmiteți un email la office@repatriot.ro.
De asemenea, Repatriot a organizat un interviu cu Steven Hoisington în cadrul webinarilor Performance Talks pe care îl puteți urmări aici.