Start-Up Nation Romania
Update 14 iulie: Aplicația Start–up Nation s-a închis. În limita resurselor financiare rămase, se va organiza o nouă sesiune de înscrieri.
Întrucât procedura de înfiinţare a noilor firme nu a fost îndeplinită la timp de către solicitanţi datorită suprasolicitării infrastructurii tehnice a Oficiului Naţional Registrul Comerțului și a Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat anunţă faptul că, imediat după evaluarea dosarelor depuse în actuala etapă și în limita resurselor financiare rămase, se va organiza o nouă sesiune de înscrieri.
Admiterea în program se va face în ordinea punctajului obținut la evaluarea
planurilor de afaceri online, în funcţie de următoarele criterii:
– Domeniu de activitate:
• IT sau Producţie – 40 de puncte,
• Industrii creative – 35 de puncte
• Servicii – 30 de puncte
• Comerţ şi alte activităţi – 25 de puncte
– Număr de angajaţi:
• 2 angajaţi – 20 de puncte
– Categorii angajaţi:
• Cel puţin 2 angajaţi din categoriile defavorizate – 25 de puncte
• 1 angajat din categoriile defavorizate – 20 puncte
– Tip cheltuieli:
• Echipamente, utilaje si software aferent de minimum 50% din valoarea finanţării – 10 puncte.
– Caracter inovativ al investiţiei:
• Bunuri achiziţionate în proporţie de minim 25% din valoarea planului
de afaceri înglobează tehnologie nu mai veche de 3 ani): 5 puncte
Mai multe detalii despre acest program şi documentele necesare aici: http://www.aippimm.ro/categorie/programe/start-up-nation-2017/
—
Update 12 iunie: Programul Start-Up Nation România, publicat în Monitorul Oficial
Publicarea schemei de minimis pentru Start-Up Nation România în Monitorul Oficial înseamnă oficializarea programului. Asta înseamnă că programul va putea începe pe data de 15 iunie, data programată, iar cei care doresc să obțină finanțare pentru afacerile lor se vor putea înscrie începând cu ora 10.00 a acelei zile.
În Monitorul Oficial, programul Start-Up Nation apare în Partea 1, 431 și 431 bis. Înscrierea în programul Start-Up Nation se va face prin intermediul unei aplicații online pusă la dispoziție de aippimm.ro.
Aplicația pentru înscrierea în Start-Up Nation România a putut fi testată în weekendul 9-11 iunie și, potrivit reprezentanților guvernului, peste 2500 de persoane au încercat să vadă care va fi procesul prin care vor trebui să treacă pe data de 15 iunie.
Citește mai departe pe start-up.ro.
Update 23 mai: Descarcă cele mai noi documente și formulare pentru cei până la 200.000 RON pentru mici afaceri
Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat a postat cele mai noi proiecte de documente și formulare care vor fi necesare în Programul Start-up Nation, prin care firme foarte noi vor putea primi până la 200.000 de lei, ajutor nerambursabil de la stat, pentru investiții. Unul dintre documente este modelul simplificat de plan de afaceri, prezentat video de coordonatorul programului.
Aceste documente cuprind ultimele modificari făcute de minister, în urma promulgarii Legii Start-up Nation, de către președintele Klaus Iohannis, și a discuțiilor avute cu antreprenorii și consultanții din piață.
StartupCafe.ro a prezentat deja aceste modificari, printre care introducerea karturilor și a ATV-urilor printre cheltuielile eligibile, însă acum ele pot fi consultate în cadrul documentelor programatice. Descarcă documentele și formulare de aici.
—
Update 9 mai: Primele decontari vor fi in august, spune un oficial din Guvern
Ministerul pentru Mediu de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat vrea să deschidă la sfârsitul lunii mai înscrierea micilor afaceri în programul Start-up Nation Romania, prin care statul va oferi granturi de pana la 200.000 de lei, pentru ca din august deja sî înceapă primele decontări de cheltuieli, a declarat, marți, la Vaslui, coordonatorul programului de ajutorare de minimis. Citește mai multe aici.
—
Update 21 aprilie: Modificările aduse programului România Start-Up Nation în Parlament
Printre modificări se numără reducerea duratei de menţinere a locurilor de munca create, de la minimum 3 ani la minimum 2 ani după încheierea implementarii proiectului. Obligativitatea de a avea cel puţin doi salariaţi a fost înlocuită cu cea de a avea cel puţin unul.
Cheltuielile salariale vor fi eligibile pe o perioadă de șase luni, ceea ce va fi un real ajutor pentru perioada de început a afacerii. Taxa pe valoarea adăugată nedeductibilă va fi, de asemenea, inclusă în cheltuielile eligibile.
În procesul de implementare a Programului “Start-up Nation – Romania”, indiferent de sursa de finanțare, se utilizează atât mecanismul rambursării cheltuielilor efectuate, cât și cel al decontării cererilor de plată. Rambursarea se va utiliza obligatoriu la cheltuielile salarialecare vor fi eligibile pentru maxim 6 luni la nivelul maxim al salariul mediu pe economie).
Pentru restul cheltuielilor se va putea utiliza cererea de plată – virarea sumelor pe baza contractelor si facturilor prezentate de beneficiarii finanțării. În cazul în care beneficiarii nu respectă obligații din contractul de finanțare, precum al păstrării locurilor de muncă sau a investiției pe perioada prevăzută, ajutorul acordat se returnează total.
Demararea programului Start Up Nation România mai are de trecut prin votul plenului, probabil în ultima săptămână a lunii aprilie, iar apoi promulgarea. Citește mai departe pe start-up.ro.
Update 6 aprilie: Au apărut calendarul de implementare și noul punctaj pentru cei 200.000 RON pentru antreprenorii cu firme noi
Înscrierea în program se va face în perioada mai-iunie 2017, iar afacerile cu programare IT și producție vor fi favorizate, se arată într-un grafic de implementare și o propunere de punctaj pentru viitorul program Start-up Nation Romania, prin care antreprenorii cu firme foarte noi vor putea obține sprijin de la stat de până la 200.000 de lei. Citește mai departe aici.
44.000 Euro pentru românii care vor deschide o afacere
Prin Programul – Romania Start-Up Nation, pentru stimularea înfiinţării de noi întreprinderi mici şi mijlocii, se încurajează dezvoltarea spiritului antreprenorial și se acordă ajutor de minimis în suma maximă de 200.000 lei pentru un beneficiar, reprezentând 100% din valoarea cheltuielilor eligibile, unui număr maxim estimat de 10.000 de întreprinderi mici şi mijlocii.
Statul estimează crearea a minimum 20.000 de noi locuri de muncă anual în cadrul celor 10.000 de întreprinderi nou înfiinţate care vor trebui să angajeze minimum 2 salariaţi cu contract de muncă pe durata nedeterminată şi să-i menţină în activitate cel puţin 3 ani.
Programul România Start-Up Nation al statului român va fi lansat de pe 1 mai, au anunțat reprezentanții Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat. și vor fi finanțate 10.000 de afaceri în fiecare an.
Guvernul României a publicat Hotărârea de Guvern privind înființarea programului România Start-UP Nation pentru dezbatere publică. Toate sugestiile privind HG-ul pot fi trimise către Ministerul Economiei, Comerțului și Relației cu Mediul de Afaceri până pe 3 martie.
Ce criterii de eligibilitate există în programul România Start-Up Nation:
- sunt înregistraţi conform Legii nr.31/1990 privind societăţile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare sau în baza Legii nr.1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei sau în baza Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului României nr.6/2011 pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanti în afaceri;
- sunt IMM, conform prevederilor art. 2 şi ale art. 4 alin. (1) lit. a), b) sau c) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, care transpune în legislaţia naţională Recomandarea CE nr. 361 din data 6 mai 2003, publicată în Jurnalul Oficial al UE nr. L124 din data de 20 mai 2003 (au până la 249 de angajaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane euro sau deţin active totale de până la 43 milioane euro, echivalent în lei).
- este considerată întreprindere autonomă, legată, parteneră sau întreprindere unică;
- au capital social integral privat;
- nu au beneficiat de alocaţii financiare nerambursabile în cadrul programului în anii anteriori şi nu au asociaţi sau acţionari care deţin sau au deţinut calitatea de asociaţi/acţionari în cadrul altor societăţi beneficiare de alocaţii financiare nerambursabile în cadrul programului în anii anteriori. Asociaţii sau acţionarii care deţin mai multe societăţi nu pot aplica în cadrul prezentului program decât cu o singură societate. Sunt înregistrate la Oficiul Registrului Comerţului, au sediul social/punct de lucru şi îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României
- codul CAEN pentru care solicită finanţare este eligibil în cadrul Programului şi autorizat a fi desfășurat la momentul decontului, conform art. 15 din Legea 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în Registrul Comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare
- sunt înființate de către persoane fizice după intrarea în vigoare a ordonanței de urgență nr. 10/2017;
- nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru; Solicitanţii care au datorii eşalonate, nu sunt eligibili pentru a accesa Programul.
- nu au depăşit plafonul de minimis de 200.000,00 Euro pe durata a trei exerciţii financiare consecutive pentru o întreprindere unică, aşa cum este aceasta definită de Regulamentul UE nr. 1407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis şi 100.000 Euro pe durata a trei exerciţii financiare pentru beneficiarii care desfăşoară activităţi de transport de mărfuri în contul terţilor sau contra cost. Plafoanele se aplică indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit şi indiferent dacă ajutorul este acordat din fonduri de la bugetul de stat sau din fonduri comunitare.
- nu se află în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, executare silită, închidere operaţională, insolvenţă, faliment sau suspendare temporară a activităţii;
- nu au fost subiectul unei decizii a Comisiei Europene / OTIMMC de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care au făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanţa integral recuperată, cu penalităţi aferente.
Puteți citi toate criteriile din Hotărârea de Guvern privind România Start-Up Nation la acest link.
Cum te înscrii în programul România Start-Up Nation
Înscrierile vor începe în jurul datei de 1 mai. Beneficiarii trebuie să se înscrie pe site-ul aippimm.ro, iar înscrierea online se desfășoară în sesiuni de 30 de zile calendaristice, până la epuizarea bugetului acordat programului. Admiterea în program se va face în ordinea punctajului obținut la evaluarea planurilor de afaceri online. La punctaje egale, prevalează numărul de locuri de muncă ce urmează a fi create de către o companie.
Citește mai departe pe: start-up.ro