Ruxandra Antohe
Ruxandra Antohe, o tânără antreprenoare româncă, cu studii în străinătate, s-a întors în România pentru o crea produse cosmetice de ultimă generație, la prețuri accesibile
_
În 2001 Ruxandra Antohe a hotărât împreună cu părinții să plece în Germania, la Berlin, pentru a se antrena la o renumită academie de tenis, condusă de prof. antrenor Adrian Marcu.
În mai puțin de doi ani deja se afla în top 10 la junioare. A învățat și s-a antrenat în Germania timp de trei ani jumate. A hotărât că este mai bine să facă studii academice la școli de prestigiu și să renunțe la tenis, deși antrenorii considerau că avea perspective foarte bune de a intra în topul modial. După absolvirea unui MBA la City University of Seattle a hotărât să-și deschidă propria afacere în România și să dezvolte un brand de cosmetice – Xandra, o nouă gamă de creme cosmetice în care folosește puterea trufelor albe.
Pe Ruxandra am avut ocazia să o cunoaștem la Gala RePatriot din acest an și așa i-am cerut un interviu, pe care vă invităm să-l vedeți mai jos. 🙂
Care este acel concept de tip ”must have” pentru a reuși ca tânăr antreprenor în România?
Sunt capabilități necesare oricărui tânăr antreprenor, mai ales atunci când evoluează într-un climat de afaceri dinamic dar și un pic impredictibil. Perseverența și munca susținută cred că sunt ingrediente bune pentru succes mai ales că în România nu avem o concurență foarte mare. În ce mă privește, și în ce privește industria de beauty, cred că acel ”must have” este INOVAREA.
Tocmai ai lansat un nou brand – XANDRA – un nume puternic, cu o sonoritate accentuată, feminitate dar și putere. Spune-mi mai multe despre cum ai proiectat și gestionat crearea acestui brand de cosmetice?
Brand-ul XANDRA aduce implementarea unei noi tehnologii aflate în trend crescător. Industria mondială de ”beauty” este una în care progresul și tehnologiile de ultimă generație sunt la fel de dinamice precum în medicină sau în IT, ca să dau doar două exemple care îmi vin imediat în minte.
Mentorul meu pentru crearea acestei game este doamna Dr. Farmacist Elena Cremenescu, care s-a implicat în toată partea de cercetare si formulare pentru aceste produse. La această gamă lucrăm de 12 luni. Crearea unei game necesită mai multe etape: cercetare, creare, analiză, teste, promovare, lansare pe piață etc. Pentru design și corporate identity am lucrat cu Voss Review care au găsit un nume și un design care să reprezinte inovativitatea produselor noastre.
Cum se numește această gamă și care sunt noutățile pe care le aduce în industria cosmetică?
Această gamă se numește XANDRA Derma Lift Activ, iar ca noutate pentru un produs cosmetic conține hyalusphere și extract de trufe albe. Acestea sunt cele mai inovative ingrediente folosite în industria cosmeticelor, despre care s-a demonstrat că au multiple beneficii pentru îngrijirea tenului. Hyaluspherele sunt o componentă revoluționară, pe bază de acid hyaluronic micro-încapsulat și vectorizat, care are capacitatea de a penetra stratul dermic și de a umple ridurile fine.Extractul de trufe albe oferă multiple efecte anti-îmbătrânire, printr-o modulare epigenetică pozitivă, repară și protejează genele (ADN). Ambele ingrediente sunt testate în vitro.
Gama cuprinde patru produse: o cremă de față cu hyalusphere, bogată în aminoacizi, care asigură o hidratare intensă a tenului, oferă prospețime și suplețe; un serum facial cu efect de push-up și multe beneficii pentru ten; un ulei demachiat pentru toate tipurile de ten, foarte special, deosebit, cu o textură ușoară și non-grasă, care îndepărtează în totalitate machiajul, chiar și cel waterproof, fără a lăsa tenul gras; și, în cele din urmă dar nu lipsit de importanță, un peeling facial cu particule de diamant, care îndepărtează instant celulele moarte și lasă tenul luminos și catifelat (este ceva wow!), care a avut mare succes în proiectul pilot pe care l-am derulat, despre care v-am vorbit mai devreme.
Trebuie să vă mai spun ceva foarte important, această gamă de produse cosmetice nu conține parabeni, siliconi, coloranți, uleiuri minerale, ftalati și nici formaldehide. Ne dorim frumusețe pentru clientele noastre, dar și siguranță la superlativ pentru sănătatea lor!
Cum reușești să o pui în piață și de unde se va putea cumpăra gama XANDRA Derma Lift Activ?
În primul rând on-line pe site-ul x-andra.ro. Această gamă cosmetică este destinată segmentului de mass-market. Produsele noastre se vor găsi în lanțurile de retail, asta însemnând: hipermarket, supermarket și magazine de proximitate.
Gama XANDRA Derma Lift Activ conține produse cosmetice de înaltă calitate la un preț accesibil. Provocarea mea în crearea cosmeticelor XANDRA Derma Lift Activ a fost să creez produse Premium la preț de supermarket. Așa cum am menționat mai sus, pentru elaborarea și dezvoltarea acestei game am lucrat cu cei mai mari specialiști din țara noastră. Ingredientele necesare la crearea acestei game provin de la producători de marcă din Germania, Franța și Italia, și un alt lucru la care am ținut foarte mult a fost ca toate recipientele să fie din sticlă, întrucât cremele se păstrează mult mai bine în sticlă decât în plastic.
Ce anume a stat la baza opțiunii unei afaceri în industria produselor cosmetice?
Mi-am dorit din timpul facultății să concep și să dezvolt un brand românesc. După absolvirea unui MBA în domeniul administrării afacerii și marketing, la City University of Seattle, m-am simțit pregătită să iau startul. Printre multe motive de suflet, exista și o motivație cât se poate de pragmatică: România are tradiție în câteva ramuri ale economiei, una dintre ele fiind industria cosmetică.
În industria cosmeticelor sunt câteva femei care m-au inspirat: Ana Aslan, Estée Lauder , Christine Valmy și Elena Cremenescu, care au creat brand-uri mari și au făcut istorie în domeniu. Deși se vorbește destul de puțin despre asta, România și Ungaria sunt state ale fostului bloc comunist care au creat brand-uri și au specialiști foarte buni în industria cosmetică.
Acum deja vă aflați la stadiul de dezvoltare și extindere a afacerii, care sunt pașii următori?
Produsele lansate pe piața românească au constituit o surpriză plăcută pentru publicul țintă, dar și pentru presa de profil din România. Am fost bucuroasă să văd că produsele cosmetice pe care le-am creat și fabricat au fost foarte bine primite de către cliente și apreciate de experții în domeniu. Asta m-a încurajat să continui dezvoltarea proiectului. Am sprijinul unor parteneri și consultanți strategici și de marketing și sunt convinsă că noua gamă va avea succes pe piață.
Mulțumesc RePatriot pentru sprijin și cred că românii de pretutindeni ar putea deveni vectorii de internaționalizare ai gamei noastre.
Putem spune, la finalul acestei discuții, că ești un tânăr antreprenor cu deja multă experiență. Ce anume consideri pozitiv la mediu de afaceri din România, ce te motivează?
Cred că este exagerat spus multă experiență. Dar pot spune că am o idee cât se poate de concretă despre mediul de afaceri din România. La părți pozitive aș menționa deschiderea tinerei generații de antreprenori către noile domenii de interes, capacitatea de adaptare la un mediu de lucru extrem de dinamic, dar și cam imprevizibil.
Ce mă motivează să continui? Familia mea și faptul că româncele sunt frumoase, atente cu felul în care arată și cred că merită cele mai bune produse care să le îngrijească și să le pună în valoare frumusețea!
Mai multe despre produsele XANDRA puteți vedea pe x-andra.ro.
Andra Giucă