Până la 39.000 euro pentru 54 de proiecte de noi afaceri în orașele din județele transilvănene ale Regiunii Centru
Prin Start-up Urban poți obține până la 39.000 euro pentru 54 de proiecte de noi afaceri în orașele din județele transilvănene ale Regiunii Centru
Start-up Urban sunt administratori de granturi și vă susțin să deveniți antreprenori performanți. Timp de trei ani, Fundația Națională a Tinerilor Manageri – FNTM (lider de consorțiu), Municipiul Alba Iulia, SC EDUKADO SRL și Asociația pentru Promovarea Responsabilității Sociale a Companiilor – APRSC (parteneri) vor derula proiectul Start-Up Urban, în trei etape.
I. Educația antreprenorială a peste 300 persoane din cele 6 județe din centrul țării
În 2018, organizează sesiuni de informare și conferințe, cursuri gratuite de educație antreprenorială și selectează în urma unui concurs 54 de planuri de afaceri care vor primi finanțare în cadrul liniei de finanțare România Start Up Plus.
- 6 conferințe județene de informare și de încurajare a antreprenoriatului (martie – aprilie 2018);
- cursuri gratuite de specializare în competențe antreprenoriale cu acreditare Autoritatea Națională pentru Calificări (ANC), pentru minimum 312 persoane selectate dintre cele înscrise la formare (mai – august 2018);
- programe gratuite e-Learning FNTM – Antreprenor sau Întreprinzător în turismpentru minimum 120 de persoane dintre cele selectate (mai – august 2018);
- concurs de planuri de afaceri și selectarea a 54 de planuri de afaceri care urmează a fi susținute prin granturi în etapa a doua a proiectului (august – noiembrie 2018);
- stagii de practică în organizații cu obiect de activitate similar cu cel al afacerilor ce vor fi înființate prin proiect pentru cei 54 de beneficiari cu planuri de afaceri selectate (decembrie 2018 – ianuarie 2019).
Termenul limită pentru înscrierea la programele de formare antreprenoriala este 21 aprilie 2018.
Înscrierea în proiect se face la experții locali în antreprenoriat din județele Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu (lista și contactele acestora este la finalul articolului).
II. Acordarea de consultanță-mentorat și a 54 de granturi din linia de finanțare România Start Up Plus pentru implementarea planurilor de afaceri selecționate în primul an de funcționare
În partea a doua a proiectului, în prima jumătate a lui 2019, administratorii de granturi oferă consultanță pentru rafinarea planurilor de afaceri și sprijin pentru înființarea noilor afaceri:
- program de consultanță-mentorat pentru rafinarea planurilor de afaceri selectate (ianuarie – iulie 2019);
- Accelerator de afaceri – tabără de antreprenoriat de 2 zile, care facilitează întâlnirea celor 54 de beneficiari de granturi cu consultanți, mentori, antreprenori, reprezentanți ai băncilor și alți invitați (ianuarie-februarie 2019);
- Kit de înființare a afacerii: metodologia legală și fiscală necesară deschiderii afacerii (ianuarie – iulie 2019).
Cel mai târziu în luna iulie 2019 trebuie înființate în mediul urban cele 54 de afaceri cu profil non-agricol selecționate pentru finanțare. Acestea vor trebui ca în cel mult 6 luni de funcționare să aibă minimum 2 angajați fiecare.
Implementarea planurilor de afaceri selecționate va fi monitorizată de către administratorii de grant pe perioada primului an de funcționare.
Acordarea celor 54 de granturi de până la 39.000 euro3 are loc după înființarea start-up-ului:
- după înființare, se acordă o primă tranșă de maximum 75%;
- tranșa finală, reprezentând diferența până la valoarea totală, se acordă după ce beneficiarul grantului dovedește realizarea, din activitatea curentă, în termen de 12 luni, de venituri reprezentând minimum 30% din valoarea tranșei inițiale; în cazul nerealizării acestor condiții, tranșa finală nu va putea fi acordată.
III. Monitorizarea sustenabilității celor 54 de noi afaceri, după primul an de funcționare
După finalizarea primului an de funcționare a noilor afaceri (perioada finanțării din bugetul România Start Up Plus), timp de alte 6 luni, administratorii de granturi vor întreprinde acțiuni de monitorizare/dezvoltare a activității și de sprijinire a sustenabilității celor 54 de afaceri.
După această perioadă de 6 luni, de sustenabilitate inițial asistată, cele 54 afaceri vor trebui să respecte în continuare angajamentele asumate (funcționarea afacerii în mediul urban cu cel puțin doi angajați etc) pentru cel puțin încă 12 luni.
La finalul proiectului, vor realiza și publica o cercetare calitativă și cantitativă a evoluției celor 54 de noi afaceri.
Dacă doriți să înființați o afacere non-agricolă în mediul urban al Regiunii Centru și dacă aveți domiciliul sau reședința în județele regiunii vă recomadăm să-i contactați aici.