Ce este optimizarea SEO și cum te asiguri ca esti mereu cu un pas in fata competitiei
Importanta optimizarii SEO pentru site-ul si brandul tau.
Odata cu revenirea in Romania si deschiderea unei afaceri, instrumentele de promovare sunt foarte importante. Daca ti-ai deschis un nou business si vrei sa iti faci brandul cunoscut, este necesar sa apelezi la cateva trucuri esentiale pentru a-ti asigura rezultatele optime. Prezenta in mediul online este necesara pentru orice companie, dar crearea unui site si a conturilor pe retelele de socializare nu sunt mereu suficiente pentru a creste notorietatea business-ului tau.
Radu Ciofu, business manager al agentiei de marketing online SEOmark si expert in marketing si publicitate online, cu aproape 10 ani de experienta in domeniu, ne povesteste despre importanta SEO si ne ofera cateva tips and tricks.
Optimizarea SEO sau Search Engine Optimization, presupune imbunatatirea continutului paginilor web pentru a creste traficul paginii. Pe scurt, scopul este de a aduce pagina ta in topul cautarilor pe Google.
De ce este optimizarea SEO importanta pentru un business?
Reclama, mai ales post-pandemie s-a scumpit foarte foarte mult. Orice modalitate de a aduce trafic pe site la un cost redus este acum mult mai valoroasa ca inainte.
Raportat la costul per click, SEO este mult mai ieftin decat alte modalitati de promovare.
Care sunt cele mai importante aspecte de care orice business trebuie sa tina cont pentru o buna optimizare a site-ului?
Nu este singurul criteriu, insa, as zice ca e cel mai important – Fa pagini exacte pentru cautari exacte.
Daca oamenii cauta “ferestre geam termopan cu rama de lemn” – fa o pagina strict despre “ferestre geam termopan cu rama de lemn” si du-i pe vizitatori acolo.
Experienta utilizatorilor trebuie sa fie una optima, astfel ca, daca site-ul tau se incarca greu, sansele ca acestia sa inchida fereastra si sa apeleze la urmatorul site cresc. Designul este foarte important, trebuie sa te asiguri intotdeauna ca textul si paginile sunt foarte bine organizate, ca aspectul nu este unul aglomerat si ca optezi pentru o paleta de culori potrivita. Utilizatorii tin cont de designul unui site, iar daca acesta este atractiv, sansele de a-i fideliza sunt mai mari.
In ceea ce priveste continutul unei pagini, trebuie sa tinem cont de numarul de cuvinte, de relevanta informatiilor si de limbajul pe care il folosim pentru a fi clar si usor de inteles. Utilizarea cuvintelor cheie optime este esentiala pentru optimizarea unui site. Cu cat sunt mai prezente pe pagina, sansele ca aceasta sa apara in topul cautarilor cresc considerabil.
Care este diferenta dintre un site in romana si un site in alta limba in ceea ce priveste optimizarea SEO?
O diferenta majora exista la cuvintele cheie. Daca vrei sa faci o pagina SEO in romana care sa fie mai apoi tradusa in engleza, tot procesul de colectare al keywords este luat de la inceput.
Daca vrei SEO pentru mai multe limbi, trebuie sa ai mai multe versiuni ale site-ului tau.
Fiind vorba de un public tinta diferit, trebuie sa vezi care sunt cele mai relevante grupuri de cuvinte pentru brandul tau in engleza. De asemnea, trebuie sa ai grija la limbaj pentru ca informatiile sa fie usor de inteles, respectand in acelasi timp structura si vocabularul potrivite care ofera incredere din partea publicului.
Ce sunt keywords, cum le alegi si la ce folosesc?
Keywords sau cuvintele cheie sunt cele mai relevante grupuri de cuvinte pentru o pagina. Daca revenim la exemplul anterior, pentru o agentie care ofera servicii de marketing, cuvintele cheie relevante sunt alese in functie de numarul de cautari pe care acestea le au pe Google. Exista mai multe site-uri care genereaza keywords in functie de relevanta pentru pagina ta.
Google Ads este o platforma gratuita de unde poti verifica seturile de cuvinte si numarul aproximativ de cautari pe care le au pe luna. Din toate rezultatele vom alege cuvintele cu cele mai multe cautari si le vom introduce in textul paginii.
Cum se masoara rezultatele optimizarii SEO?
Exista o unealta, gratuita, oferita chiar de Google – Google Search Console. Acolo exista toate rapoartele necesare pentru a vedea ce trafic vine, de unde vine si cat de bine optimizat este site-ul tau.
Ce sunt backlinks si la ce ajuta?
Practic, un backlink reprezinta un link de pe o pagina externa care duce spre site-ul tau. Acestea sunt importante in SEO, in special daca apar pe site-uri cu autoritate mare. Atunci cand un site relevant este accesat de un utilizator si acesta observa link-ul spre pagina ta, incredrea in bradul tau va creste. Putem spune ca semnifica o recomandare de la un site pentru altul si ofera posibilitatea de a obtine trafic pe pagina ta si chiar sa fidelizeze utilizatorii.
Ce inseamna SEO on page si off page?
SEO on page se refera la toata actiunile de optimizare pe care le faci in interiorul site-ului tau. De la utilizarea cuvintelor cheie si designul paginii pana la continut si optimizarea acestuia.
SEO off page presupune activitatea bradului tau in afara site-ului. Cateva exemple ar fi prezenta pe retelele de socializare, colaborarea cu formatorii de opinie si obtinerea de backlinks.
Ce cursuri poti recomanda pentru specializare in optimizarea SEO?
In primul rand, este esential sa apelezi la un program care ofera atat informatiile de baza in ceea ce priveste SEO, cat si alte ramuri in care iti poti extinde afacerea. SEOmark ofera cursuri de marketing online in care vei invata de la zero sa faci o strategie de marketing potrivita business-ului tau. De asemenea, oferim cursuri de specializare in WordPress, SEO, Adwords, Facebook, Journalism SEO si Blogging.
Au existat schimbari semnificative ce pot afecta optimizarea SEO de care trebuie sa tinem cont pentru a avea cele mai bune rezultate?
Trebuie sa tinem cont in permanenta de schimbarile aduse de Google. Se intampla ca “regulile jocului” sa se schimbe din cauza noilor reguli si criterii si sa realizezi ca pagina ta bine optimizata care aparea in topul cautarilor este afisata acum pe a doua pagina. De asta este important sa oferim mare atentie update-urilor si schimbarilor aduse de Google si sa optimizam permanent site-ul in functie de ele.
Care sunt cele mai mari greseli SEO pe care le-ai observat de-a lungul timpului utilizate pe alte site-uri?
Aici am sa mentionez cateva greseli pe care trebuie sa le evitam care, desi nu par importante la prima vedere, joaca un rol esential pentru orice business. In primul rand, foarte multe branduri se axeaza pe aspectul si experienta utilizatorilor pe PC, insa, cele mai multe persoane care vor sa acceseze continutul de care au nevoie, vor apela la telefonul mobil. Optimizarea site-ului pentru smartphone este esentiala, deoarece nimeni nu isi doreste sa acceseze un site dezordonat care arata inestetic si este greu de utilizat.
Un alt aspect important este utilizarea cuvintelor cheie, acestea trebuie alese atent in functie de relevanta. Daca apar de prea putine ori in pagina sau nu sunt accesate des, rezultatele nu vor fi pe masura asteptarilor. De asemenea, continutul de pe site trebuie sa fie informativ si relevant pentru pagina ta. Daca scrii 1200 de cuvinte care nu ofera informatii relevante si nu corespund nevoilor utilizatorilor, vei pierde trafic si increderea persoanelor in brand.
Retelele de socializare joaca un rol important. Deoarece majoritatea populatiei are un cont pe cel putin o platforma de social media, fii prezent, comunica in permanenta informatii relevante si invita utilizatorii sa acceseze site-ul tau. Creeaza continut de calitate, specific fiecarui grup tinta.
Un alt aspect foarte important este sa fii consistent. Posteaza des noutati, verifica permanent competitia si optimizeaza site-ul tau de oricate ori este nevoie pentru a avea rezultatele pe care le astepti.
Care este abordarea ta atunci cand construiesti o strategie SEO?
In primul rand, depinde daca site-ul exista deja sau trebuie sa fie creat de la zero. Daca site-ul are deja designul dorit si continut, trebuie sa identificam paginile care pot fi imbunatatite din punct de vedere SEO si sa construim texte calitative in functie de regulile mentionate anterior.
Daca site-ul trebuie sa fie creat de la inceput, este important sa existe o buna comunicare cu clientul pentru a putea crea un design care sa reprezinte identitatea brandului si care sa fie bine structurat. Dupa ce tot procesul creare a site-ului propriu-zis este gata, trebuie sa ne concentram pe continut. Paginile informative trebuie sa fie bine optimizate, si sa se incadreze in criteriile pe care le-am discutat. Cuvintele cheie trebuie cautate si alese bine in ambele cazuri si apoi se poate incepe SEO off page.