Model de business, strategie şi plan de afaceri în companiile antreprenoriale
Există trei întrebări fundamentale la care antreprenorii trebuie să răspundă corect, imediat după identificarea unei oportunităţi, pentru a avea succes: „Ce valoare unică va oferi afacerea clienţilor ei?”, „Cum va asigura afacerea profit acţionarilor?” şi „Prin ce va fi diferită afacerea de cele concurente?”.
Modelul de business, strategia şi planul afacerii, dacă sunt bine elaborate şi implementate, reprezintă instrumente foarte utile în acest demers. Am observat că cele trei noţiuni sunt adesea abordate cu prea multă lejeritate şi nu sunt bine definite şi departajate, ceea ce poate conduce la amânări şi la erori decizionale. Consider că un antreprenor nu-şi poate permite o astfel de neclaritate. De aceea, cu riscul de a fi percepută ca aridă şi prea riguroasă, în acest articol le voi defini şi voi prezenta pe scurt diferenţele, dar şi legătura dintre ele.
Prin intermediul modelului de business, antreprenorul stabileşte logica internă a afacerii sale: îşi selectează şi îşi înţelege foarte bine clienţii şi stabileşte cum le va satisface nevoile, astfel încât să fie profitabil pentru el.
Citeste mai departe aici.
Sursa: Business Magazin