Marius Bîcu
Marius Bîcu este proprietarul Fermei cu Omenie, o afacere de familie, aflată acum la cea de a doua generație. Ferma cu Omenie produce brânzeturi premium românești folosind cu precădere laptele de la văcuțele din ferma proprie. Produsele “De la Ferma” și “Pachet de Acasă” ajung azi în peste 13 țări din Europa, cum ar fi Germania, Marea Britanie, Franța, Spania sau Italia, dar și în afara spațiului european și anume în Statele Unite, Ferma cu Omenie fiind primul producător care a realizat un export de brânză din România în Statele Unite.
Brânza de burduf, reprezentativă pentru Ferma cu Omenie, a primit 3 ani consecutiv premiul ROAliment pentru cea mai buna brânză de burduf din România (2018, 2019, 2020), pentru ca în 2021 să primim premiul special al juriului pentru inovație în prevenirea risipei alimentare pentru MiniBrânza de burduf. Dar, ne-am bucurat de reușită și cu Telemeaua puțin sărată care, de asemenea, a fost recompensată cu premiul Gustul Ales la categoria de brânzeturi proaspete. Dacă în anii care au trecut focusul nostru a fost pe burduf, anul acesta ne-am orientat către categoria de brânzeturi proaspete: caș, brânză de vaci, telemea puțin sărată și smântână. Marius are alături o echipă mică, dar cu multă Omenie, gospodari care se își pun toată priceperea și dăruirea ca fiecare bucată de brânză ce iese din fabrică să fie bună la gust și din ingrediente naturale, animalele bine hrănite și îngrijite, munca omului să fie răsplătită.
Anul 2022, un an marcat de provocări și incertitudini la nivel mondial, a reprezentat pentru Ferma cu Omenie, o oarecare echilibrare a balanței, astfel încât piața din România a ajuns să conteze cel puțin tot atât de mult ca și piata din Europa și asta pentru că ne-am propus ca produsele proaspete din fermă să ajungă în cel mai scurt timp pe mesele oamenilor din imediata vecinătate a fabricii, în Cluj, Alba și Târgu Mureș, practic inima Transilvaniei. Ne-am propus și ne-am concentrat pe consolidarea relației cu clienții din jurul fabricii și a fermei, fiind sustenabil din toate punctele de vedere, vindem brânză proaspătă și transportăm puțin.
Am pus pe hold toate investițiile mari și am ales să ne concentrăm atenția pe o strategie de business pentru următorii 3 ani în care să proiectâm toate aceste investiții. Am schimbat astfel planul de a investi mult și repede odată ce un război este atât de aproape de noi. Astfel, în 2025 vedem o fermă plină de vizitatori, cu un magazin “la poarta fabricii” frumos, vedem mulți copii în curtea noastră, animale sănătoase și fericite, o altfel de experiență de shopping. Din tot acest peisaj ne dorim să nu lipsească plăcintele calde și grădina cu verdețuri cu ajutorul cărora să dăm plus valoare produselor noastre.
Nici românii din afara țării nu au fost uitați. Participarea la Târgul Internațional Sial Paris 2022 în standul României, întâlnirile cu clienții noștri mai vechi, echipa noua de vânzări, toți frumoși și profesionaliști, ne-a adus noi oportunități, noi colaborări pe care ne dorim să le manageriem și să le creștem cu maximă responsabilitate și promtitudine.
În ceea ce privește produsele noastre, suntem în permanent preocupați spre a propune noi produse, din cele mai naturale ingrediente, de a găsi noi posibilități pentru ca brânza proaspătă să ajungă direct și imediat în casele oamenilor, noi modalități de ambalare cât mai prietenoase cu mediul și cât mai compatibile cu noile realități și necesități ale momentului: porții mici, anti risipă, ambalaje fără plastic și cât mai puține, porții potrivite cu gramaj ideal.
Ne preocupă găsirea de soluții ecologice pentru economisire, dar fără să facem nici un rabat de la calitate.