Lidia Ochisor
Lidia Ochisor este initiatorul proiectului Rudenie.
– Experienta in comert international 17 ani
– Specializare: marketing agricol 1996 Londra
– Consultant fonduri structurale europene – 2006 Constanta
Model de afacere:
- Implementare marketing agricol dupa principiul “din furca taranului in furculita consumatorului”; (din furca in furculita).
- Colectarea integrata a produselor agricole,rezolva problemele de siguranta alimentara, permite eliminarea intermediarilor, vinzarilor neautorizate si a evaziunii fiscale in agricultura;
- Permite formarea loturilor necesare de marfa; ambalarea, procesarea, depozitarea si logistica; controlul ecologic a lantului alimentar;
- Instruirea continua, introducerea noilor tehnologii fara a distruge “eternitatea de la tara” este obiectivul principal al proiectului;
- Creaza noi locuri de munca directe-pina la 15.000,colaterale – de peste 800.000.Locurile de munca vizeaza preponderent zona rurala (pina la 60%) si sunt amplasate in toate judetele Romaniei. 30% dintre locurile de munca sunt destinate absolventilor, pensionarilor, persoanelor cu handicap locomotor s.a. categorii de populatie neprotejata.
Implementarea proiectului ”Rudenie” incepe cu lansarea Centrului de marketing agricol in jud. Ilfov-Bucuresti. Masa de marketing a centrului va atrage intre 40-60 mii de tarani din judet,care prelucreaza intre 150-200mii ha. teren agricol,in special, producatori de legume si fructe.
Urmeaza lansarea a inca 7 Centre regionale, care la randul lor vor organiza cate 4-5 centre judetene (in total 30).
Concomitent, centrele vor desfasura activitatea de inaugurare a liniilor de Ambalare- Colectare de legume si fructe (amplasarea lor se va face cat mai aproape de loturile taranilor) si a Depozitelor(amplasate cat mai aproape de consumator).Pe tot parcursul desfasurarii proiectului taranii vor fi ajutati sa coopereze pentru a asigura continuitate in a cultiva produse de calitate cat si pentru asi permite procesarea profunda a acestora cu deschidere spre piata interna si externa, crearea de minifabrici,instalatii, uscatorii,magazine personalizate,s.a.
Esential este faptul ca pe tot parcursul cresterii, depozitarii, ambalarii produselor agricole, taranul ramane stapanul pamintului, roadelor si banilor, el achita doar servicii la preturi insignifiante, dupa principiul;1 leu de la 1000 de tarani si nu 1000lei de la fiecare taran. Astfel este exclusa problema fluxului de numerar pentru colectarea produselor agricole de la cultivatori. Aceste criterii sunt impuse de businessul contemporan(business social, prin inplicare si nu prin exludere) si tin sa anuleze frecventa crizelor economice dezastruoase.
Costurile liniilor de ambalare si a depozitelor se vor realiza prin atragerea de Fonduri Europene direct de catre tarani.