Peste 60 de comunități ale românilor de pretutindeni au devenit ambasadori ai „Drumului Care Unește – Via Transilvanica”
Proiectul Via Transilvanica – Drumul care Unește a fost finalizat cu succes
Romanian United Fund (RUF) și DRP anunță cu mândrie finalizarea cu succes a proiectului “Via Transilvanica – Drumul care Unește”. Cele peste 60 de comunități care au aplicat pentru kit-ul de prezentare Via Transilvanica au adunat un număr considerabil de 364,492 de urmăritori români pe Facebook și au avut impactul asupra a 4,561,015 de români din comunitățile lor, contribuind la promovarea și consolidarea legăturilor culturale ale acestor comunități în străinătate.
Născut la inițiativa Tășuleasa Social cu 5 ani în urmă, proiectul Via Transilvanica „Drumul Care Unește” – traseul de lungă distanță care străbate România de la Putna, unde odihnește Ștefan cel Mare, până la Drobeta, pe unde a intrat în țară Regele Carol I, – este un proiect de branding național prin natură, tradiție și spiritualitate românească, de promovare a moștenirii naturale și culturale printr-un concept care îmbină dragostea de țară cu tehnologia și sustenabilitatea.
Proiectul “Via Transilvanica – Drumul care Unește” a fost finanțat de DRP pe o durată de 6 luni, cu scopul promovarii și dezvoltarii traseului Via Transilvanica și a implicat organizarea de evenimente și activități care au crescut vizibilitatea și accesibilitatea traseului, dezvoltarea de inițiative educaționale și culturale pentru a evidenția bogăția culturală și naturală a zonelor tranzitate de Via Transilvanica, precum și susținerea comunităților locale în dezvoltarea infrastructurii turistice și promovarea produselor și serviciilor tradiționale.
Mihai Lehene, Președintele RUF, a declarat: “Suntem recunoscători Departamentului Românilor de Pretutindeni pentru sprijinul acordat proiectului nostru. Prin intermediul acestei finanțări, am putut consolida legăturile culturale și sociale ale românilor din diaspora și am contribuit la închegarea comunității românești prin proiecte minunate care au stimulat mândria pentru România.”
Seturile de materiale Via Transilvanica, de la Ghidul Drumețului la materiale video sau de la mini-borne de traseu la bean-bags și corturi de eveniment, au fost produse și distribuite de către RUF, gratuit, către cei care s-au înscris pe lista doritorilor în urma unei largi campanii de promovare internațională.
Acesta este un „drum care unește” virtual, dincolo de granițe, care aduce împreună comunitățile de români printr-o poveste identitară cu care sa se poată prezenta cu mândrie în fața societății din care fac parte.
În perioada mai – noiembrie 2023, peste 60 de comunități din Diaspora, din SUA și din alte țări, au fost dotate cu seturi de materiale de promovare a traseului Via Transilvanica, câștigător al Marelui Premiu al Publicului la Gala Premiilor Europa Nostra.
Campania Europa Nostra a avut un impact semnificativ în comunitățile românești din diaspora, atingând un număr impresionant de 1,118,994 de urmăritori români pe canalele de Social Media a partenerilor și 2,434,398 de români ce locuiesc în comunitățile lor.
Partenerii RUF în acest proiect au fost:
- FORA
- Radio România Actualități
- Centrul Franco-Roman de la Bordeaux
- RePatriot
Nevoia de proiecte de țară, de simboluri autentice și actuale în același timp, în special în zona de tradiție și spiritualitate, este una reală, profund resimțită de toate generațiile și un potențial catalizator de mare putere al unității și solidarității românilor de pretutindeni. Aceasta este nevoia de proiecte emblematice, flagship, care să puncteze în memoria românilor dar și a societăților de reședință, valoarea identitară și spiritul românesc. Mai multe pe romanianunitedfund.org.