Dragoș Constantinescu: Ideea de a mă întoarce în ţară a fost mereu prezentă în mintea mea.
Opt ţări în 20 de ani. Nu este un „bucket list” de călătorii al unui pasionat de travel, ci lista locurilor în care a lucrat şi a trăit Dragoş Constantinescu de la plecarea din România, în 1998. A studiat în Olanda şi SUA, apoi a început să lucreze în ţara lalelelor ca finance management trainee pentru British American Tobacco, unul dintre giganţii din industria ţigărilor. Iar aventura în cadrul producătorului de ţigarete a continuat pentru mai bine de 16 ani, perioadă în care a fost responsabil de mai multe ţări şi a trebuit să-şi schimbe domiciliul de mai multe ori. A revenit în fiecare an în România, locul despre care spune că l-a considerat mereu „acasă”, deşi reuşea să ajungă aici doar de 4-6 ori pe an, în vizită. Acum s-a întors cel puţin pentru câţiva ani şi vrea să pună umărul la dezvoltarea ţării, după cum povesteşte.
„Ideea de a mă întoarce în ţară a fost mereu prezentă în mintea mea. Iniţial, după ce am terminat facultatea am spus că vreau să mă întorc în România, însă nu mi-am dorit să mă întorc imediat pentru că am considerat că e de bun augur pentru dezvoltarea mea personală şi profesională dacă îmi petrec mai mult timp în ţările din vestul Europei. Însă, atunci când a apărut oportunitatea de a prelua conducerea Ursus Breweries, am considerat că este momentul oportun să mă întorc acasă”, povesteşte managerul, care conduce Ursus Breweries, o companie cu peste 1.400 de angajaţi în România şi afaceri de 1,84 miliarde de lei (397 milioane de euro) în 2018.
Întors în România, acesta a dezvoltat businessul spre cifre impresionante:
“2019 a fost un an foarte bun pentru noi, fiind un alt an record din punctul de vedere al cifrei de afaceri și al profitabilității. Cifra de afaceri a crescut high single digit (între 6-9 % n.r.), în timp ce profitabilitatea a înregistrat un avans de peste 10%. Însă nu a fost un an simplu din niciun punct de vedere. Rezultatele au venit cu foarte mult efort, pentru că nu vorbim despre o creștere generată doar de volum. Creșterea de volum a fost destul de mică deoarece piața are o competitivitate ridicată.”, spune Dragoș Constantinescu.
Sursa: BusinessMagazin și Revista Progresiv.