Dezvoltarea competențelor antreprenoariale și sprijin financiar pentru înființarea de afaceri în Alba Iulia
Prin proiectul „MICESA“, Municipiul Alba Iulia împreună cu cei 6 partenerii ai săi (DAD EXPERTISE S.R.L, Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Alba, Colegiul Tehnic „Dorin Pavel“ Alba Iulia, Fundația Națională a Tinerilor Manageri – FNTM, Fundația PAEM Alba, Filiala de Cruce Roșie a Județului Alba) vizează furnizarea de servicii integrate către 600 de persoane aflate în 3 comunițăți în risc de săracie și excluziune socială din municipiu:
- „Chicago“(blocurile V5 și V6),
- „Goldiş”(blocurile 6BCD, 7BCD, 8 BCD) și
- „Pâclişa” (str. Alunului nr. 1-20, str. Coastei, str. Mierlei, str. Rariștei, str. Văii, str. Carpenului – imobil 141 A-E, interval intersecție imobile 132, 153 – capăt stradă imobil 162).
Dezvoltarea și susținerea antreprenoriatului
Persoanele din aceste comunități, interesate să demareze o afacere pe cont propriu pot fi implicate în activitățile de dezvoltare antreprenorială și pot beneficia de suportul experților proiectului care îi vor spriji pe parcursul procesului de educație antreprenorială și de înființare a unei afaceri.
În vederea demarării unei afaceri și obținerea finanțării pentru aceasta, este necesară parcurgerea a 3 etape:
- Consultanță și consiliere antreprenorială
Experții FNTM, DAD Expertise și PAEM vor acordă consultanță/consiliere antreprenorială, sprijin și asistență individuală pentru 80 persoane interesate să inițieze afaceri. Vor fi oferite informații cât mai concrete/personalizate și suport cu privire la demararea și dezvotarea unei structuri economice (aspecte juridice și fiscale, sprijin în elaborarea planului de afaceri, surse de finanțare pentru demararea afacerii etc), crescându-se, astfel, gradul de informare și motivare pentru participarea la etapele următoare.
- Formare în competențe antreprenoriale
Ca urmare a parcurgerii etapei de consultanță/consiliere antreprenorială, în funcție de nivelul de motivație și interes, vor fi selectate, printr-un proces transparent și non-discriminatoriu, minim 40 persoane pentru partciparea la cursurile de inițiere în competențe antreprenoriale ce vor fi susținute de către FNTM în perioada iunie-august 2018.
Vor fi organizate doua sesiuni de formare ce se vor derula pe parcursul a 5 zile calendaristice: 4 zile de instruire (24 ore de instruire din care 18 ore de teorie și 6 ore de practică) și o zi examinare pentru obținerea certificatului ANC.
Fiecare sesiune de formare va fi susținută de 2 formatori FNTM, care vor transmite cunoștințele teoretice și vor oferi sprijin cursanților în dezvoltarea de planuri de afaceri pentru componenta practică a cursurilor.
Elaborarea de planuri de afaceri detaliate și coerente este deosebit de importantă atât pentru obținerea certificatului ANC (proba a examenului de certificare) cât și pentru obținerea unei subvenții pentru demararea afacerii, prin concursul de planuri de afaceri.
Suplimentar, grupul țintă interesat poate studia, tot gratuit, și un program e-Learning FNTM, pentru a-și consolida cunoștințele în domeniul managementului și antreprenoriatului.
- Acordarea de subvenții pentru înființare și monitorizarea dezvoltării de noi afaceri
Ca urmare a absolvirii programului de formare în competențe antreprenoriale ANC, persoanele interesate se pot înscrie la concursul de planuri de afaceri, în vederea obținerii unei finanțări nerambursabile de maximum 111.150 lei (25.000 euro) pentru dezvoltarea unei activități independente.
Cei 3 parteneri implicați în componenta de antreprenoriat (FNTM, PAEM și DAD Expertise) vor selecta în mod transparent planurile de afaceri căștigătoare și vor contribui la finanțarea a 15 noi structuri economice, ai căror beneficiari vor fi persoane din comunitățile proiectului MICESA.
Concursul de planuri de afaceri se va desfășura în perioada noiembrie 2018-februarie 2019, în baza unei metodologii de participare și selecție ce va fi publicată pe site-urile partenerilor.
În vederea asigurării condițiilor optime pentru dezvoltarea noilor afaceri, experții proiectului vor asigura o monitorizare riguroasă a afacerilor nou înființate.
Măsura de acordare de subvenții și implicit de înființare de noi afaceri va conduce la creșterea numărului de noi locuri de muncă și la asigurarea unor venituri stabile și mai bune pentru membrii comunităților marginalizate ale proiectului.
Proiectul „Măsuri Integrate de Combatere a Excluziunii Sociale în comunitățile marginalizate din Municipiul Alba Iulia – MICESA“, cu o durată de 36 de luni, este cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capitalul Uman (POCU) 2014-2020.
Date de contact – Claudia Pilat, consultant antreprenorial FNTM, telefon: 0745 861220, e-mail: claudia.pilat@fntm.ro.