David Alb, CEO Senneville: Diaspora este un catalizator pentru a duce produsele românești la export
Potrivit antreprenorului David Alb, CEO al Senneville, Diaspora este unul din canalele de dezvoltare care are diferite avantaje, printre care se numără dorința clientului final de a consuma produse de calitate tradiționale românești, disponibilitatea partenerilor, proprietari de magazine românești, lanțuri de magazine și depozite, de a colabora cu antreprenorii români în vederea dezvoltării reciproce și facilitării logistice strategice, plus existența unui canal de comunicare preexistent, bazat pe libera circulație a produselor și serviciilor, la nivelul Uniunii Europene și la nivelul statelor care au semnate tratate cu România.
Raportându-ne la exodul constant, la mărimea diasporei românești și la cererea crescută a românilor din străinătate, de a simți gustul de acasă și de a consuma produse tradiționale românești, Daniel a văzut această oportunitate și a făcut demersurile necesare în vederea trimiterii produselor sale în casele românilor din Diaspora.
“Diaspora reprezinta un catalizator pentru a duce mai ușor produsele românești la export, prin activități de internaționalizare. Dorul de casă este principala constantă pe care o întâlnim la majoritatea românilor din diaspora. Astfel, cele mai cerute produse, sunt cele tradiționale, printre care amintim, cu titlu de exemplu, savarinele, amandinele, eclerele, cremeșul și diplomatul. Pe lângă acestea, avem o gamă diversificată de produse, ambalate în atmosferă controlată, fapt care le oferă prospețimea și gustul copilăriei pentru o perioadă mai îndelungată”, a declarat David Alb.
Antreprenoriat, Diaspora și export
Proprietar al rețelei de cofetării Senneville, David Alb este antreprenor de la 18 ani, iar în ultimii doi ani s-a concentrat pe repoziționarea business-ului pe piață. Astfel, pe lângă produsele premium pe care le avea deja în portofoliu, a ieșit pe piață cu unele mai ieftine, preparate industrial, ale căror costuri de producție sunt vizibil mai mici. Mișcarea a avut ca rezultat o cifră de afaceri de 2,5 milioane de euro în 2021, pentru anul în curs estimând vânzări în valoare totală de 4 milioane de euro, potrivit revistei New Money.
Potrivit lui David Alb, diferențele majore pe plan internațional față de piața din România se văd la nivel micro și macro. La nivel micro, oamenii sunt dispuși să cumpere produse tradiționale, pentru a se bucura de momente de neuitat, alături de cei dragi, oriunde s-ar afla.
“Totodată, proprietarii de afaceri românești, magazine, hoteluri și restaurante, sunt deschiși să colaboreze cu noi, atât datorită produselor noastre, cât și datorită numărului mare de clienți care s-au bucurat și sunt mulțumiți de produsele noastre. La nivel macro, bunurile circulă cu o viteză mai mare, atât clientul final, cât și partenerii de afaceri, fiind mai hotărâți și mai siguri pe ceea ce își doresc să achiziționeze și pe rezultatele pe care le vor obține”, spune David.
Cum arată profilul partenerului ideal al partenerilor din Diaspora
Principalele calități ale partenerului ideal din Diaspora sunt consecvența, motivația și flexibilitatea. Consecvența este necesară în vederea menținerii unei colaborări strânse, bazate pe încredere reciprocă și găsirea de soluții din ambele părți pentru a crea o situație de tip win-win.
Motivația de a crește și de a se dezvolta este necesară deoarece, cu ajutorul nostru, bazat pe dorința de a crește și de a reuși împreună, partenerii noștri pot satisface un număr mai mare de clienți și pot îndeplini o paletă mai mare a dorințelor acestora.
Nu în ultimul rând, flexibilitatea este o constantă în mediul de business, deoarece din ea izvorăște capacitatea de adaptare la secundă, un factor esențial în construirea, consolidarea și dezvoltarea infrastructurii comune logistice și de comunicare, pentru a avea colaborare eficientă, realizându-se obiectivele comune în cel mai scurt timp și la costuri optime în raport cu elementele necesare.
Producătorul de prăjituri și produse de patiserie Senneville din Timișoara se extinde prin activități de export alături de parteneri strategici din Diaspora, magazine și depozite specializate. Principalele țări pe care le țintesc sunt Italia, Spania și Germania, întrucât acestea au o populație mare de români care își doresc să consume produse ca acasă.
Totodată, compania Senneville se concentrează pe mai multe țări la nivel european, pentru a oferi șansa tuturor românilor și nu numai, de a consuma produsele Arca și Senneville și își propune să ajungă anul acesta la cel puțin 100 de parteneri, proprietari de magazine sau lanțuri și minimum 10 depozite.