Cinci calități pe care angajatorii spun că le caută acum
Subiectul acesta e complicat. Ce ne spun fel de fel de studii că ar fi abilități esențiale pentru succes se tot schimbă. Azi e gândire critică, mâine-i altceva. Poate că e normal – lumea e un loc complet impredictibil. De data aceasta, LinkedIn a pus cap la cap informațiile din ultimul timp. A rezultat că oamenii care angajează vor să vadă, cu precădere, expertiză în câteva domenii: comunicare, rezolvare de probleme, abilități analitice, serviciul cu clienții și abilitatea de leadership și de inițiativă.
1. Comunicarea
Comunicarea și abilitatea de a te face înțeles și de a-i înțelege pe alții ocupă prima poziție în topul celor mai căutate abilități. Este și normal, totuși să caute abilități bune de comunicare. Degeaba ești geniu, dacă ceilalți nu te înțeleg.
Criza provocată de pandemia de coronavirus a dus la creșterea numărului de locuri de muncă care oferă program de lucru de la distanță. Totuși, acest fapt reîntărește nevoia de comunicare eficientă și clară. Nu doar angajații sunt puși în această dificultate, dar chiar și angajatorii care nu mai reușesc să comunice cu angajații și să-i mențină motivați.
2. Rezolvarea de Probleme
Abilitatea de a rezolva probleme nu presupune doar rezolvarea urgențelor de moment, ea presupune și identificarea unor probleme mai mari, spargerea acestora în taskuri mai mici de soluționat și apoi la rezolvarea acestora. Abilitatea de a rezolva probleme este un mod de gândire și o calitate pe care angajatorii o caută în acest moment. În starea de urgență multe businessuri au trebuit să se reinventeze pentru a supraviețui. Restaurantele au început să facă livrări acasă, companiile de închirieri auto au început și ei să facă livrări. Alții au închis, iar alții au descoperit nișe pe care nu le vedeau înainte.
Toate acestea pentru că au reușit să găsească o soluție la problema creată și au implementat o soluție rapidă.
3. Abilitățile Analitice
Businessurile de pretutindeni se confruntă cu situații dificile și iau alegeri dificile, de la scăderea bugetelor până la concedieri. În aceste momente este evident cât de importantă sunt abilitățile analitice și gândirea critică. Ceea ce este clar este că o gândire clară și focalizată poate ajuta la toate nivelurile unei organizații.
4. Serviciul cu clienții
Indiferent de industria la care faci referință, de la nivel de manager până la nivel de juniori, trebuie să creezi o experiență pozitivă pentru cei care, în final, vă plătesc salariul.
Firma de servicii profesionale KPMG spune că COVID-19 a fost bogat cu lecții despre cât de important este un serviciu cu clienții de calitate. Luând ca exemplu China, acesta spune că secretul pentru comerțul electronic de succes în timpul pandemiei nu a fost doar viteza, ci și siguranța. „În perioade de incertitudine și criză, oamenii doresc informații în care pot avea încredere.”
5. Abilitățile de lider
Există lecții de leadership utile de care poate beneficia oricine, la orice nivel. Acestea includ posibilitatea de a face o listă clară a priorităților, în ordine, și de a gândi mai multe rezolvări la o problemă; rareori există doar două alegeri într-o situație dificilă.
Liderii reunesc oamenii în jurul unei pasiuni, într-un scop comun, pentru a face această lume un loc mai bun.
Sursa articol: World Economic Forum.