Ce se întâmplă când un blogger vorbește cu drag de România
Pasionată de turismul românesc în lume, Iulia Fălcuțescu a transformat The Traveling Tulip, un blog de călătorii, într-o frumoasă agenție de turism intern
Turismul este arta de a călători și șansa de a explora, experimenta, descoperi și cunoaște. Așa te poți bucura și îmbogăți cu oameni, locuri, cultura și peisaje mai puțin cunoscute din România. E despre istorie și educație, despre cine suntem, în ce credem și încotro ne îndreptăm. Este ca un tărâm pe care operează exploratorii. Despre asta e The Traveling Tulip, povestește Iulia Fălcuțescu pentru Chic Elite. Mai jos o parte din interviu.
Cum ai creionat viziunea legată de afacerea ta?
The Traveling Tulip este despre explorare și exploratori. Vrem să arătăm călătorilor locurile, cunoscute sau mai puțin cunoscute, frecventate de localnici. Să îi facem pe cei care aleg să călătorească cu noi să împărtășească aceleași emoții – ca atunci când descoperim locuri noi, oameni frumoși și experiențe de neuitat. Alegem să organizăm evenimente și tururi cu grupuri mici, astfel încât experiența românească să fie trăită la o intensitate maximă.
Care au fost principalele provocări înainte de Covid-19 și cum le-ai depășit? Ce faceți diferit față de alții?
Principala provocare pre-Covid-19 a fost să ne străduim să ne “învățăm” clienții cum sunt de fapt tururile noastre. Călătorii străini sunt obișnuiți să fie plimbați cu autocarul, să li se arate două-trei locații și să li se explice puțin ce văd. Cu noi e altfel. Îi implicăm în tot ceea ce facem, îi îndemnăm să-și împărtășească cu noi părerile și ce mai știu despre România și, pur și simplu, să se bucure de tot ceea ce văd și simt. Povestea din spatele unei călătorii și emoțiile din față sunt ingredientele pe care le folosim să condimentăm întotdeauna experiențele pe care le avem împreună.
Ce îmi poți spune despre programul Repatriot Turism – rolul tău acolo, ce își propune, ce proiecte aveți?
RePatriot Turism este o inițiativă tare importantă, care își propune promovarea României ca destinație turistică și creșterea turismului cu ajutorul românilor de pretutindeni. Ne dorim să contribuim la creșterea și activarea românilor din străinătate, prin dezvoltarea unui proiect național și internațional, prin care să creăm o rețea formată din agențiile de turism cu ownership românesc din strainătate și din specialiștii în turism din Diaspora, care să promoveze România.
M-am alăturat inițiativei cumva natural, pentru că noi deja facem asta prin The Traveling Tulip. Avem pe repatriot.ro trei exemple de pachete și experiențe turistice în România pe care românii din Diaspora le pot promova către prietenii străini. Între timp, noi vom continua să ne promovăm țara și ne adaptăm ușor-ușor situației actuale.
Legat de promovarea României ca destinație turistică – la ce tipuri de mesaje răspunde cel mai bine piața internațională, ce ai observat? Dar românii?
Călatorii care provin din străinătate doresc să cunoască cât de mult posibil locurile acelea care încă păstrează energia ancestrală și tradițiile strămoșești. Își doresc experiențe autentice, mâncare bună și băuturi locale, să trăiască cât mai mult din viața de localnic.
În ceea ce îi privește pe călatorii români, situația stă puțin diferit. Noi, românii, suntem deja obișnuiți cu tot ceea ce ține de viața la sat și ne cunoaștem în mare parte istoria. Însă românii își doresc să retrăiască amintiri din copilărie, să-și reamintească de zone din București, despre care știau la un moment dat multe lucruri, pe care le-au uitat de-a lungul timpului sau să facă câteva lucruri cu propriile mâini.