Ana-Maria Duduleanu și un proiect de turism gândit ca un sat reinventat şi adaptat
Satul Albastru şi Origini – între turism contemporan și tradiții sătești românești
În urmă cu un an, în proximitatea tradiţionalelor staţiuni Călimăneşti şi Căciulata, populare în anii ’90, însă departe de agitaţia şi aglomeraţia de pe Valea Oltului, şi-a deschis porţile Albastru şi Origini, un proiect de turism atipic, gândit mai degrabă ca un sat reinventat şi adaptat, decât ca o cazare clasică. La prima sa aniversare, Ana-Maria Duduleanu, proprietarul Albastru şi Origini, dezvăluie povestea locului, dar şi câte ceva din planurile pe care le-a creionat în minte ori pe hârtie pentru viitorul apropiat.
„Satul Albastru şi Origini şi-a deschis porţile în noiembrie 2021, aşadar am împlinit de curând un an de când organizăm «evenimente cu însemnătate»“, spune ea. Acesta este un concept la care Ana-Maria a lucrat, împreună cu familia, timp de patru ani.
„Am revenit în România pentru a ne îndeplini acest vis. Viaţa este prea scurtă ca să aştepţi momentul pensionării pentru a face lucrurile pe care ţi le doreşti.“
Ana-Maria Duduleanu spune că pe parcursul celor patru ani de construcţie a satului Albastru şi Origini ea şi soţul său au adus laolaltă propriile pasiuni şi gusturi. „În plus, mereu am ştiut că trebuie să păstrăm aceleaşi standarde pe care le avem acasă la noi.“ Cafeaua este de specialitate, saltelele sunt de calitate superioară pentru că nimic nu se compară cu un somn odihnitor, mâncarea are mereu un twist, vinurile sunt bune, iar vesela frumoasă. Şi toate celelalte detalii te fac să (re)descoperi câte un colţişor al proiectului.
„Această direcţie ne-a fost insuflată de anii petrecuţi în Franţa.“ Acolo au descoperit turismul activ şi multiplele opţiuni de a-ţi petrece concediul, de la kitesurfing la plimbări cu caiacul sau interminabile incursiuni în natură.
Ana-Maria şi soţul său Leonida au un parcurs profesional fără nicio legătură cu zona turismului. Ea a lucrat în comunicare şi marketing, ultima poziţie deţinută fiind aceea de director de marketing, iar soţul său are propria agenţie de servicii de strategie, management şi web development, exclusiv pentru proiecte de WEB3. „Însă, la un moment dat, am hotărât ca în paralel cu joburile noastre să ne preocupăm să aducem la viaţă satul Albastru şi Origini, o întruchipare a multor lucruri care nouă ne plac sau în care credem şi pe care le practicăm în viaţa de zi cu zi.“ De curând, Ana-Maria se dedică 100% dezvoltării acestui business.
Pentru mai multe informații, puteți consulta articolul integral pe zf.ro.