Alina Marica
Antreprenoarea care a demonstrat că niciodată nu e prea târziu să o iei de la zero. A părăsit domeniul bancar pentru a-și împlinii visul, de a avea propria afacere acasă.
Cum s-a născut brandul românesc Maressia, cum a făcut trecererea de la angajat la antreprenor, care a fost procesul prin care a reușit să transforme o dorință arzătoare în realitate, care sunt atuurile creațiilor sale și care sunt planurile de viitor, aflați din interviul de mai jos de la Alina Marica, antreprenoarea care știe să facă din orice bucurie o sărbătoare.
Câteva cuvinte despre tine. Ce crezi tu că te definește cel mai bine?
“A fi apt de o pasiune și a nu o trăi, te face incomplet și limitat” spunea Oscar Wilde, și cred că aceste cuvinte mă definesc tare bine. „Maressia” este pasiunea mea traită, este un brand la care visez de mulți ani, în care mi-am pus sufletul și toată priceperea, este un stil de viața chiar. Poate părea ciudat ca de la domeniul bancar să fac această trecere, însă visul meu secret dintotdeauna a fost să creez haine.
Spune-ne, ai fost tentată să-ți părăsești țara?
Cred că majoritatea dintre noi avem această dorință, de a pleca în altă țară și credem că visele noastre se pot îndeplini mai ușor pe meleaguri străine. Cu trecerea timpului și cu maturizarea noastră, însă, ne dăm seama că nu e chiar așa.
Cum ai luat decizia de rămâne în țară?
“Eu sunt o persoană dependentă de prieteni și familie și nu cred că mi-ar fi ușor să plec din țară. Putem face lucrurile mai bine și cu pasiune dacă avem o împlinire sufletească. Așa că în ultimii ani mi-am dat seama că nu aș vrea să traiesc în altă țară.
Cum s-a născut Maressia? Cum ți-a venit ideea de a deschide o afacere în România?
Brandul Maressia inițial a fost un vis, o dorință născută din sentimentul acela unic de a crea ceva semnificativ, de a schimba direcția și de a merge pe un drum nou. În limba dacă Maressia înseamnă rău mare. Am ajuns la această alegere pentru că reflectă dorința noastră de a aduce simbolurile din arhaic, tradițional în prezent, printr-o interpretare care să cuprindă diversitatea culturilor, importanța țesăturilor, misterul tradițiilor și nu în ultimul rând un stil urban.
Unde în altă parte am putea aduce tradițiile în prezent decât în țara noastră?
După 15 ani de lucrat în bancă, perioada care mi-a plăcut foarte mult, am simțit nevoia unei noi direcții, inspirată fiind de schimbările majore din viața mea la acel moment. Aici mă refer la faptul că am născut-o pe fetița mea, care m-a ajutat să înțeleg cât e de important să fii independent și să îți poți gestiona singur timpul.
Ești mulțumită de cum se dezvoltă afacerile în România?
Suntem tentați să ne plângem de cum funcțioanează sistemul, de faptul că statul nu încurajează nicicum micile afceri locale. E adevărat, dar întrebând oameni care locuiesc și muncesc în alte țări, mi-am dat seama că nu e cel mai rău în România.
Cum vezi extinderea afacerii tale în continuare?
În continuare, ne dorim să rămânem un Atelier de nisa și hainele Maressia – maressia.ro să ajungă la oameni care simt calitatea materialelor, autenticitatea modelelor, energia simbolurilor brodate și pasiunea pe care o punem în fabricarea lor.
Experiența de până acum mi-a arătat că există clienți care locuiesc în alte țări și își doresc să poarte ceva românesc. Asta mă face să îmi doresc să ajung la acești potențiali clienți.
A fi antreprenor în România nu este ușor. Ai nevoie de tenacitate și perseverență indiferent de domeniul în care ți-ai creat afacerea.
Ce parere ai despre programul RePatriot?
Programul RePatriot este o surpriză plăcută pentru mine. Cred că, noi, antreprenorii, putem face lucruri împreună și unul pentru altul. Mi-aș dorii ca acest program să își pună amprenta pe brandul Maressia și să creștem împreună.
A.G.