Nichifor Boca (Nichi)
‘Omul sfințește locul’ – pentru Nichifor Boca reușita în afaceri nu se cuantifică în cifre ci în schimbarea în bine pe care fiecare dintre noi o produce în viața celorlalți, în societate, ca urmare a acestei reușite.
Nichifor s-a stabilit în Londra imediat după terminarea studiilor, împreună cu fratele său Constantin Boca. Împreună, prin business-urile pe care le coordonează atât în UK cât şi în România, încearcă să facă o diferență si să schimbe în bine viața celor de lângă ei. Cei doi frați și-au transformat pasiunea pentru lucrul bine făcut în afaceri. “Important e ce faci pentru celălalt” este crezul pe care încearcă să-l urmeze în tot ce face.
Cu resursele câștigate în UK s-au creat 2 noi business-uri în Bucovina natală în 2007 și 2008 în care s-au investit peste 1.5 mil Euro: Autoboca Rent a Car & Leasing Operațional și Restaurantul Colieri din Rădăuți. Astăzi AUTOBOCA RENT A CAR, nu mai este doar o companie regională ci acoperă o prezentă la nivel național, oferind soluții de mobilitate în special românilor, pe care îi întâmpină cu proverbiala ospitalitate românească şi “mașini de bun venit acasă”.
“Omul este cea mai importantă resursă a afacerii tale și cel care face posibil succesul acesteia. De aceea nu doar calitățile profesionale individuale contează ci, mai ales, caracterul și determinarea, viziunea pe termen lung, care se reflectă în echipa pe care o construiești și în ceea ce dai înapoi celorlalți, societății.“
Din dorința de a oferi la export produse organice românești și branduri premium, în 2013 Nichifor și Constantin au pus bazele unei noi companii în Marea Britanie- Fresh Organic Products Ltd. Au început cu miere adusă de la o mănăstire din Romania, care a fost deja premiată de britanici cu Great Taste Awards. Acum brandul principal pe care-l reprezintă în UK & Irlanda este AQUA Carpatica, un brand premium românesc unic, care deja cucerește insulele britanice.
AQUA Carpatica este prezentă în peste 1500 de magazine (incluzând celebrele magazine londoneze Harrods şi Wholefoods), dar și 2 supermarket-uri Tesco si Ocado. Apa unică izvorâtă din Carpații Bucovinei este acum larg accesibilă tuturor consumatorilor britanici la nivel național și astâmpără setea de casă pentru cei peste 500.000 de români pentru care Marea Britanie este acum acasă. Firma creată este înregistrată ca “social enterprise” și încă de la înființare și-a propus să aloce minim 20% din profit către proiecte educaționale și caritabile, în special către copii.
“Credința fără fapte moartă este”- așa sună un citat drag mie, pe care mă străduiesc să îl aplic în tot ceea ce fac. Cred că rolul unei organizații depășește sfera afacerilor și impactul benefic generat în viată oamenilor vine mereu în fata profitului. Cred în proiecte long term care fac istorie, în munca făcută cu credință, multă pasiune și mai ales cred în oamenii de lângă mine. Încrederea e factorul cheie în absolut orice, ingredientul fără de care nu se poate construi durabil.
Am regăsit în RePatriot aceste valori în care cred și eu. Răspund unei nevoi reale, de a oferi românilor din Diaspora acces la informații, networking, modele care inspiră. Repatriot oferă sprijin real, argumente concrete pentru cei care își doresc să se reîntoarcă acasă să o facă pregătiți, să investească în România. Repatriot e o platformă de networking care facilitează întălniri cu posibili parteneri de afaceri. Proiectul reprezintă un proiect național major, o invitație la implicare, un mesaj “de bun venit acasă” adresat românilor de pretutindeni. Da, eu visez la ziua în care Romania va fi nu doar o țară din care se pleacă dar și o țară la care noi cei plecați ne gândim a ne reîntoarce cât mai curând. Sper ca pentru familia mea binecuvântată de Dumnezeu cu 6 copii acest lucru să fie cât mai curând.