Director de Calitate în Formula 1, ocupă aceeași poziție în cadrul LP:One Motor
Pentru că veștile mari se lasă așteptate, LP:One Motor revine în atenția audienței cu informații proaspete. Echipa de tineri, care a promis în urmă cu doi ani un brand 100% românesc în Motorsport, astăzi se mărește cu un mentor, a cărui experiență de peste 12 ani în domeniul auto va avea să se remarce în conceptul LP:One. Cristian Tăune se alătură echipei LP:One Motor, convins de ideea pe care Andrei Ungureanu a lansat-o: un brand de înaltă performanță din industria auto românească.
Cu o experiență de mare anvergură în cadrul Formula 1 și McLaren, Cristian Tăune este pregătit să își aplice toate cunoștințele acumulate în proiectul românesc de viitor, LP:ONE MOTOR. Ocupând funcția de ,,Director de Calitate”, echipa a stabilit împreună cu Cristian kilometri importanți în drumul mașinii ASERA.
Dornic să își împărtășească ideile și gândurile despre LP:One Motor, Cristian Tăune a oferit un interviu original, prin care își manifestă în totalitate părerea despre acest brand în devenire.
- Dacă ați alege un cuvânt prin care să vă definiți experiența de până acum în cadrul LP:One Motor, care ar fi acela?
Entuziasm.
- De ce ați ales LP:One Motor, ținând cont de mediul în care ați lucrat de-a lungul anilor, alături de oameni experimentați și mărci de renume?
Lucrând în mediul auto – Formula 1, am fost atras tot timpul de orice noutate pe piața mașinilor de curse. LP:One combină tehnologia regăsită în Formula 1 cu mașinile de stradă. Totul este la cel mai înalt nivel tehnologic în acest proiect. Orice marcă de renume nu ar exista fără ambiția și perseverența unei echipe de entuziaști. Așa că am toată încrederea că în curând LP:One va fi o marcă binecunoscută în țară și în lume.
- Cum ați aflat de acest brand în devenire și ce v-a inspirat să-l urmați pe Andrei spre a face realitate ASERA?
Am descoperit proiectul LP:One prin intermediul RePatriot. A fost o conexiune pe loc cu Andrei, echipa și Asera. Am primit o prezentare pe email, și după ce am studiat-o am decis să mă implic. Eu sunt genul de om care preferă să ia decizii în scurt timp, pentru că timpul nu așteaptă pe nimeni. Pentru mine este “da” sau “nu”. Nu există “mă mai gândesc”.
- Rezonați cu ideea tinerilor din LP:One Motor? Credeți că este o idee de viitor ce poate să aibă succes, ținând cont de tot ceea ce ați întâlnit în toți anii petrecuți în industria auto?
Desigur! Alături de tinerii din LP:One sunt și mentori cu experiență în actualul domeniu de activitate. Această combinație, entuziasm și experiență, plus investitorii potriviți, nu poate decât să creeze o rețetă de succes. În industria auto, curse, foarte important este să nu dezamăgești și să renunți. În ultimii 12 ani petrecuți în mediul Formula 1, am trecut prin victorii și înfrângeri, dezamăgiri și succese. Dar echipa a mers mai departe, a luat-o de la capăt în fiecare sezon și victoriile au venit în timp. Cu oamenii potriviți se face orice și ideea LP:One nu poate decât să aibă succes.
- Este motorsportul acceptat în România? Poate LP:One să facă față mentalității din RO și să se clasifice drept un brand de renume în următorii ani?
Consider că motorsportul din România are un potențial imens. Un circuit de curse/Formula 1 ar fi binevenit având în vedere situația actuală. În tandem cu Hungaroring ar deschide oportunități pentru piloții tineri din Europa de Est. Sunt sigur că noua generație are o părere foarte bună despre cursele auto, tinerii își doresc mașini performante. Un brand românesc, precum LP:One, este așteptat de mulți ani să se nască.
- Poate proiectul în sine să se dezvolte pe plan internațional și să capteze atenția marilor branduri? Dacă da, în ce mod ar reuși? Care sunt factorii care fac LP:One Motor un brand în motorsport?
În momentul în care Asera va avea rezultate în cursele de GT4, cu siguranță va fi pe primele pagini ale mass-media din domeniu. Cunoscătorii vor fi interesați să afle secretul din spatele brandului LP:One. Din punctul meu de vedere, un brand în motorsport trebuie să nu își lase garda jos de la nimic. Totul trebuie să fie la un nivel ridicat calitativ și tehnologic fără excepții. Factorii definitorii sunt ,,calitate” și ,,performanță” pe tot parcursul montajului fiecărei mașini.
- Credeți că acest concept ar fi putut fi realizat de altcineva în România? Ați crezut vreodată că veți putea asocia România cu motorsportul la acest nivel, crearea unei mașini de la 0?
Românul, de felul lui, are un nivel inventiv foarte bun. Probabil că au mai fost încercări similare care au eșuat din diverse motive. Avem, istoric vorbind, campioni binecunoscuți în motorsport și a sosit momentul să avem și o mașină de curse pe măsura campionilor, mașină creată în România 100%. Ca să răspund la a doua întrebare: da, România are potențial și poate crea o astfel de mașină de la zero.
- Care a fost prima impresie când ați aflat că echipa este formată doar din noua generație și condusă de doi tineri de 21, respectiv 25 de ani (Andrei Ungureanu și Alexandru Ungureanu)?
Sincer? Mă așteptăm. Odată cu înaintarea în vârstă, începi să fii mai precaut, să cauți siguranță în schimbul aventurii. Așa că, vârsta lor este ideală pentru un proiect ca LP:One. Au timpul, energia, nebunia, dorința și cunoștințele necesare să ducă acest proiect până la capăt.
- De ce ar alege investitorii români și străini un brand ca LP:One? De ce i-ați îndemna să investească în acest proiect?
Investitorii, oameni de afaceri cu fler, care au ridicat poate imperii din nimic, au de obicei ochiul format, ca să zic așa. O prezentare detaliată a proiectului le va stârni curiozitatea și dorința de a fi parte dintr-un concept unic în România. Acest proiect va dăinui mult timp și numele lor va fi asociat cu un brand de succes.
- Ce simțiți când auziți LP:One Motor? Ce vă inspiră acest nume?
Pentru mine LP:One este acum un nume binecunoscut. Sunt parte din proiect și de câte ori LP:One îmi trece prin fața ochilor, fie studiind prezentarea, fie în timpul ședințelor cu echipa, sau când citesc noutățile de pe grup, simt aceleași emoții ca atunci când am fost cooptat. Fiecare pas înainte reușit de echipă ridică pulsul la maxim. Numele îmi inspiră dorința de a învinge, de a trece peste prejudecăți și mentalități învechite, și de a pune steagul roș’-galben-albastru pe primul loc. O astfel de emoție nu poate fi înlocuită cu nimic altceva.”
LP:One Motor se deplasează puternic spre viitorul performanței împreună cu mentorii ce asigură experiența de care proiectul are nevoie pentru a fi realizat. Iar alături de Cristian Tăune, LP:One este mai aproape ca niciodată de calitatea impusă în motorsport.