Nicoleta Mioara Olteanu, artă și suflet în antreprenoriatul românesc
Sunt multe povești de success care fac din România un tărâm al speranțelor, exemplele fiind din domenii diferite. Una dintre aceste povești moderne este puternic conectată atât la istoria cât și la cultura contemporană a României.
“Ultima impresie contează” spune Nicoleta Mioara Olteanu, fondatoarea Art&Craft Design, compania care cumulează peste 3000 de articole care vorbesc despre România, pe care le aduce în fața pasagerilor din toate aeroporturile cu trafic internațional de pe teritoriul țării. Am intrat în inima firmei construită în 2005 cu multă curiozitate, și am descoperit că antreprenorul are rol de manager, dar e mai mult decât atât, este sufletul echipei pe care o conduce cu prietenie, deschidere, implicare fără limite și o modestie ieșită din comun.
Fondatoarea Art & Craft Design, companie lider de piață în zona de cadouri românești, cu o ofertă care pornește de la produsele autentice de artă tradițională și continuă cu 11 mărci proprii cu design românesc. Are o bucurie molipsitoare ori de câte ori povestește despre meșterii pe care îi cunoaște și care sunt adevărate tezaure vii, și cu care are relații comerciale care îndeplinesc toate condițiile de tip fair trade sau despre cum se poate face concept de produs ca să ajungi de la idee, la raft.
Totul a început din dragoste pentru tot ce înseamnă România, Mioara Olteanu având o pasiune pentru țară care se reflectă în respectul pe care îl are pentru fiecare persoană cu care interacționează și în dorința de a împărtăși din ceea ce cunoaște, din a îmbunătăți în fiecare zi viața celor din jur.
Primul magazin deschis, de 35 mp, s-a transformat, în timp, într-un univers românesc, în care pot conviețui produse de artă tradițională, pe care Art&Craft le certifică pentru autenticitate, articole moderne care se inspiră din poveștile cu Făt Frumos și Ileana Cosânzeana, obiecte care promovează monumente și repere arhitecturale și o mulțime de accesorii care amintesc de mitul lui Dracula. Ceea ce face ca diversitatea să devină unitară și plăcută, chiar dacă acum acoperă sute de metri pătrați ca și desfacere, este un spațiu complex ca amenajare, și care are aura unui brand care poate concura, ca imagine și serviciu, cu orice alt concept internațional. Toate acestea poartă amprenta antreprenorului, absolventă a Institutului de Arhitectură Ion Mincu, care se implică în cele mai multe activități ale companiei. Există o ordine, care amintește de axele arhitecturale, o compoziție între toate elementele business-ului pe care o remarci tocmai pentru că imersiunea este totală într-o lume pe care o percepi ca artistică și creativă.
Când stai de vorbă cu Mioara Olteanu vei observa cu ușurință că entuziasmul ei în aceasta constă: în conectarea oamenilor prin intermediul produselor. Îți vorbește cu căldură despre cum vizualizează momentul în care un client alege un anumit produs, cum îl va remarca pe raft și cum se va desfășura procesul de consiliere, cum îl va transporta și care va fi emoția celui care îl primește. E una cu ideile sale, le poartă neobosită și le transformă în cadouri care să ducă frumusețea locală spre întreaga lume. Astfel, alături de oamenii care îi împărtășesc grija, pasiunea și idealurile, Mioara promovează imaginea pozitivă a României prin artă și design.
O altă idee în care crede este că România are o bogăție care trebuie comunicată – formată din istorie, legende, locuri și obiceiuri nemuritoare. O dovadă a acestui crez este că milioane de clienți mulțumiți au dus în toate colțurile lumii, nu doar daruri autohtone, dar și informații despre ce are de oferit România. Mărcile Transylvania, Vlăduț’s Story, Happy Traveller și tot ceea ce s-a pus sub semnul lor, sunt în ansamblu o exprimare a viziunii antreprenorului despre ceea ce reprezintă România modernă, despre designul românesc, dar mai ales despre calitatea pe care înțelege să o pună ca amprentă, o pecete care confirmă ce poate face o firmă românească.
Mioara este un antreprenor care îți deschide apetitul pentru afaceri, într-un mod prin care pasiunea devine muncă, iar munca o faci ca o joacă în care poți fi curios, liber și creativ. De la antreprenorul Mioara înveți că soluțiile nu sunt definitive și că poți să mergi mereu mai departe. Că optimizarea este un proces continuu și se referă atât la persoana proprie, care evoluează prin învățare permanentă, cât și la companie, care poate crește sustenabil și fără a se abate de la valorile inițiale, prin inovație și valoare adăugată.
Printre toate aceste realizări, vezi cum crește o comunitate care are ca scop comun promovarea României, care face acest lucru într-un mod firesc, frumos și eficient economic. Latura artistică combinată cu profilul de om de afaceri a dus la construirea unui business autentic, originalitatea venind prin agregarea conceptului de souvenir cu branduri care ar putea sa devină repere naționale. A vedea ceea ce încă nu există, face din antreprenoriat o artă, iar Mioara a avut viziunea de a construi ceva ce era necesar și de care ne putem bucura cu toții.