Profesorii români din Diaspora vorbesc: Restabiliți demnitatea și statutul profesorilor în societate!
Aproape 200.000 de români pleacă anual din România, iar peste 6.500 dintre cei care au ales drumul străinătății, în ultimii 20 de ani, sunt profesori, potrivit statisticilor Uniunii Europene.
Prima conferință SuperTeach din acest an, organizată în parteneriat cu RePatriot ”Revoluția Mentalității în Educație – Toți pentru unul și unul pentru toți”, a adus împreună dascăli români din diaspora, experți în educație și antreprenori care au căutat soluții educaționale adoptate în alte țări, aplicabile și în România.
Cum se vede învățământul românesc din perspectiva profesorilor români plecați în străinătate
Japonia a înțeles că dacă nu are grijă de copii, nu are cum să fie la standardul la care este acum această țară. Iar profesorul în Japonia se află pe cea mai înaltă treaptă a pozițiilor sociale. Nu exagerez când spun că oamenii aproape fac plecăciuni în fața mea când le spun ce profesie am (…) Restabiliți demnitatea profesorilor, așa cum au făcut Japonia și Finlanda, și lucrurile se vor schimba.
-Teodor Niță, profesor de fizică la un liceu internațional din Tokyo, plecat din țară în urmă cu 11 ani-
Profesorul a recunoscut că șocul social a fost uriaș când s-a mutat în Asia pentru că acolo se lucrează mult în echipă, iar copiii sunt educați de mici să-și ofere ajutorul pentru cei care au nevoie. La rândul său, Aura Imbarus, profesor de limba engleză în California, SUA, le-a recomandat dascălilor din România să fie mai deschiși la colaborare.
Profesorii din țară nu au învățat pe deplin că lucrul în echipă este cel mai fructuos, în special pentru elevi, dar și pentru dezvoltarea actului educațional. Este extrem de important să înțelegem că doar din schimbul de experiență vom deveni mai bogați și vom putea face mai multe comparații între sistemele de învățământ.
-Aura Imbăruș-
De asemenea, ea a recunoscut că în fiecare zi face ore suplimentare cu elevii săi – fie pentru ridicarea nivelului la materia pe care o predă, fie consiliere personală, emoțională. ”Nu știu dacă copiii iubesc școala, dar știu sigur că mă iubesc pe mine”, a completat Imbarus.
Dragoș Anastasiu, co-fondator SuperTeach, i-a încurajat pe dascălii români să fie ”rebeli”, să gândească soluții în afara curriculei.
„Este în mâinile voastre să faceți schimbarea, voi sunteți față în față cu copiii, iar jumătate din timpul petrecut cu ei ar trebui să fie dedicat măreției din fiecare copil – să îi învățați să lucreze în echipă, să le pese, să aibă inițiativă și încredere”, a declarat antreprenorul.