Monica Cadogan: “Cel mai mare obstacol este frica de necunoscut”
Monica Cadogan este CEO Vivre.ro și unul dintre jurații emisiunii “Imperiul Leilor”. Vivre este cel mai mare magazin online de mobilier, textile și decorațiuni din Europa Centrală și de Est.
A fost gazda unui interviu desfășurat de femeia.ro din care am preluat cele mai importante idei.
Ce ar trebui să facă fiecare dintre noi pentru a evita să fie grav lovit de criză?
MC: Oricum se va manifesta acest fenomen economic, trebuie sa ne pregătim sufletește, să menținem moralul ridicat. Acum este momentul să înțelegem că doar împreună putem să trecem peste orice obstacol. Trăim o perioadă în care cei solidari vor avea cel mai mult de câștigat. Și nu vorbesc doar despre câștiguri materiale, ci mă refer și la sentimentul de mulțumire și satisfacție pe care îl dobândești atunci când ești atent la ce se întâmplă în jur și oferi o mână de ajutor.
Ai sfătui un mic antreprenor să înceapă ceva în perioada imediat următoare? Cam ce crezi că ar fi de făcut?
MC: Atunci când e panică generală, cel mic poate învinge pe cel puternic. Cred că perioada următoare este potrivită să faci ce știi cel mai bine deja. Să începi să concurezi cu actori mari, livrând mai repede sau mai bine. În perioada următoare riscul și durata de încasare sunt mari, așa că o companie mică poate identifica multe oportunități.
Mă fascinează antreprenorii, mai ales cei la început de drum. Îi încurajez să fie alerți și flexibili. Să creadă în șansa lor și să își aleagă bătăliile. Ca sfat general, le-aș transmite să își cunoască cifrele, să înțeleagă partenerii și să fie atenți la direcția în care se îndreaptă lucrurile. Cum am menționat și cu alte ocazii, dacă sunt suficient de vigilenți, pot acapara piața și pot atrage talent cu costuri scăzute. Iar acestea ar fi doar câteva exemple.
Te mai implici în ceva acum? Întreprinderi sau acțiuni sociale?
MC: Pun umărul oriunde cred că pot ajuta. Sunt aproape de colegii mei, păstrăm legătura în permanență și facem eforturi comune să menținem afacerea în parametri cât de cât normali. Ne implicăm în acțiuni sociale, pentru că acum este nevoie de sprijinul nostru. Am donat zilele acestea peste 700 de produse pentru dotarea unui centru medical destinat tratării pacienților afectați de COVID-19. Am mobilizat resurse importante, facem tot posibilul să sprijinim retailerii români și avem un proiect activ în acest sens. Suntem în permanență aproape de clienții noștri. Este o filozofie de #Împreună, implementată atât în viața personală, cât și în cadrul companiei. Pe viitor, îmi doresc să construiesc produse cu tehnologie, așa că lucrez și am planuri și în această zonă.
Citește articolul complet pe femeia.ro.