Oana și Remus Feldman
Oana și Remus Feldman, au pornit Organic by Feldman cu un picior în Germania și unul în România
Soții Feldman s-au născut în Baia Mare și au absolvit Liceul de Arte și apoi studiile universitare la Cluj în 2010 și 2011 – Remus a terminat Design industrial, iar Oana, Foto – Video, Arte plastice, iar a doua specializare, Nutriție și dietetică. Au călătorit mult, dornici să vadă, să înțeleagă sensul acestei lumi, să trăiască experiențe, să se bucure de minunățiile vieții.
S-au stabilit pentru început în Spania, la Valencia, apoi au revenit mai aproape de casă, la Viena. Într-un moment de răgaz, între două joburi, s-au întors acasă și s-au căsătorit, gândindu-se la întemeierea unei familii adevărate. Imediat după nuntă, în 2012 , s-au mutat în Germania, la München, unde Remus a obținut un job bun în domeniul design-ului, iar Oana, ca nutriționist. A ajuns să lucreze la Universitatea din München și la mai mult de atât nici nu puteau visa.
În anul 2016 a venit pe lume fiul lor, Ian, eveniment care le-a inspirat în pornirea propriei afaceri în domeniul textile ecologice pentru bebe și copii. Practic, au pornit de la nevoia de a-i oferi copilului lor hăinuțe compatibile cu pielea sa sensibilă de bebeluș, care să fie siguri că nu îi vor afecta, în timp, sănătatea și lipsite de stereotipe. Pasionați de tot ceea ce înseamnă natură și natural, impulsionați de iubirea părintească, au început să viseze la mai mult, la propria afacere cu hăinuțe din bumbac Bio pentru bebeluși.
Perioada a coincis în 2017 cu proiectul “Start-up Nation” la care au participat, însă, din păcate, proiectul nostru încadrat în secțiunea comerț nu a avut din start ocazia la un punctaj maxim asemenea proiectelor de IT sau producție. Astfel, au decis să înceapă totul cu propriile puteri și resurse, înființând Organic by Feldman SRL.
În aprilie 2018 au lansat brand-ul “Organic by Feldman”, primul brand din Romania de haine ecologice pentru bebe certificate GOTS. Au pornit cu câteva colecții de hăinuțe pentru copii până la doi ani, investindu-și toate resursele materiale, de timp și de energie în această poveste, pe care și-au dorit-o de la bun început mai mult decât o afacere.
,,Noi am pornit pe acest drum cu gândul că este firesc să existe haine ecologice pentru copii, că tot ceea ce facem are un impact asupra naturii și va influența viitorul copiilor noștri. Dacă tot ceea ce facem se răsfrânge asupra mediului, atunci noi am decis să avem un impact pozitiv asupra lumii în care trăim și pe care o lăsăm moștenire copiilor noștri. Am dorit să participăm activ la o schimbare în bine a acestei lumi și am devenit conștienți că hainele foarte ieftine pe care le vânăm, în general, se fac cu prețul unui sclavagism industrial al țărilor subdezvoltate ”, spune Oana.
Așa au început să caute, să își deschidă ochii asupra unor probleme reale ale lumii și au decis să producă haine certificate GOTS (Global Organic Textile Standard), fiindcă acest certificat reprezintă garanția asigurării unui produs de calitate, dar și a unei vieți de calitate pentru muncitorii implicați în proces. S-au asigurat că fabrica cu care colaborează își respectă angajații, oferindu-le salarii și condiții de muncă decente. Apoi le-au explicat ce își doresc de la ei, partenerii răspunzând prompt cerințelor lor, asigurându-i că pot oferi materiale extrem de plăcute pentru pielea bebelușului, lipsite de chimicale dăunătoare, care sunt periculoase pentru planeta noastră, capse fără nichel sau crom, pentru că substanțele alergene, carcinogene sau toxice nu sunt permise la hainele cu certificare GOTS. Așa au învățat și care sunt aceste substanțe, prezente în vopseluri și cât de dăunătoare sunt!
,,Numele <Organic by Feldman> exprimă ceea ce simțim noi pentru natură și am ales ca simbol floarea vieții, pentru a reda ideea vieții trăite în armonie cu natura, ceea ce aduce echilibru existenței noastre pe această planetă. Noi credem că formele, culorile și simbolurile din viața noastră de fiecare zi ne influențează, de aceea am ales cu maximă atenție culorile, doar în tonuri naturale liniștitoare, iar simbolurile le-am elaborat îndelung, pentru a avea o amprentă puternic pozitivă asupra bebelușului: Copacul vieții, Pădurea apărătoare, Îngerul păzitor etc. Denumirile colecțiilor <Joy of Life>, <Beauty of Nature> etc. transmit bucuria de a trăi în armonie cu natura”, povestește Oana Feldman.
Între timp, au mai crescut, colecțiile noi merg până la vârsta de 6 ani, iar partenerii lor, toate magazinele de specialitate din Europa și nu numai, care au ales să adauge în portofoliul lor marca Organic by Feldman alături de mărci deja etablate, i-au ajutat să se extindă. Au înțeles repede că trebuie să creasă continuu în primii 2-3ani, pentru ca abia apoi să se poată bucura de roadele materiale ale succesului.
Acum, se poate vedea în magazinul online prima colecție, pe site-ul organicbyfeldman.com. Colecția nouă toamnă-iarnă 2019 va fi prezentă din luna august, iar colecția vară 2020 este acum în plin sezon de precomandă, o colecție minunată din muselină Bio certificată GOTS, care va fi prezentă și în majoritatea magazinelor de specialitate și din România. Au adus aproape numeroși parteneri care susțin brand-ul Organic by Feldman, iar lista colaboratorilor crește lunar,
Afacerea este încă la început de drum, dar merge în direcția bună. Au depășit pragul critic al senzației de veșnică bâjbâială în întunericul birocrației. Spun că au bâjbâit mult, pornind o afacere cu un picior în Germania și unul în România, dar au găsit mereu soluții și sprijin, îndrumare de la oameni care au trecut și ei prin situații asemănătoare și au răzbit la lumină. Sunt conștienți că, pentru a putea ține pasul cu dezvoltarea ei, vor avea nevoie destul de curând de resurse externe și, mai ales, de fonduri și sprijin pentru a putea participa la târguri de specialitate în toată lumea.
Deocamdată, sunt doi părinți entuziaști, în echipă stabilă. Se bucurăm că entuziasmul le-a atras sprijinul familiei și al prietenilor, chiar și al cunoștințelor din cercul apropiat, atât din România, cât și din Germania. Dar, în curând, speră să mărească echipa, să crească Organic by Feldman dincolo de “un brand dintre multe altele”, în spatele lui stând nu doar Oana și Remus cu energia și resursele lor, ci deja o comunitate în continuă creștere, inspirată de aceleași concepte: armonie și echilibru cu natura, pur, sigur, sănătos, cu respect fată de aproapele și de mediul inconjurător.