Aura Oprea
A fost dată afară pe e-mail, a revenit pe ușă și s-a întors în țară cu un brand de praline care i-a adus vânzări de circa jumătate de milion de euro, Chocolissimo.
Totul a pornit de la o nevoie. Personală. Dar și de piață. Fiind mare amatoare de ciocolată albă, găsea cu greu produse de calitate pe piața locală. În căutările ei, a descoperit însă Chocolissimo, un brand polonez care vinde produse din Belgia. Fascinată de strategia de comunicare a polonezilor și de imaginea pe care aceștia și-au creat-o, le-a trimis un e-mail prin care își exprima dorința de a reprezenta Chocolissimo în România. În timp ce își imagina campanii sofisticate de marketing și cerceta piața românească, a primit și răspunsul lor negativ.
Deși aceștia i-au spus ca nu sunt interesaț de piața ei, nu a oprit-o sa le scrie din nou și să le facă o vizită polonezilor. „Eu am vrut ca polonezii să știe ce pot eu să fac“, detaliază ea.
Astfel, în toamna lui 2015 și-a cumpărat un bilet de avion și a mers în Polonia, la o întâlnire cu CEO-ul companiei. După o discuție de două ore, Aura a obținut un parteneriat exclusiv pe piața românească. Practic, investiția sa inițială a fost de mai puțin de 200 de euro, costul biletului de avion. Polonezii i-au pus la dispoziție și portalul, și materialele promoționale, pe care a trebuit doar să le traducă.
De la un client în ultimele luni din 2015, în 2016 a ajuns la zece clienți corporate. A continuat să lucreze și pentru Farmexpert, iar la finele lui 2016 raporta un business de puțin peste 200.000 de euro. A renunțat apoi la statutul de angajat, reușind în 2017 să-și dubleze cifra de afaceri. Astăzi, Oprea vinde online praline și figurine, dar și telegrame din ciocolată, un concept de cadou personalizat.
Citește întreaga poveste pe newmoney.ro.